arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱

ویتالی کلیچکو، از رینگ مشت زنی به دنیای سیاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویتالی کلیچکو هر آنچه در دنیای مشت زنی حرفه‌ای ممکن بوده از آن خود کرده و حالا قدم به میدان سیاست گذاشته است. در آستانه ۴۱ سالگی، کلیچکو حزب اتحاد دمکراتیک برای اصلاحات در اوکراین معروف به «اودار» به معنی مشت را به راه انداخت و به عنوان نماینده حزبی مستقل در انتخابات پارلمانی آتی شرکت می کند.

قهرمان سنگین وزن جهان، تنها مشتزن دارای مدرک دکترا است و به چهار زبان صحبت می‌کند. ویتالی کلیچکو خود را مخالف دولت می‌داند اما هنوز اعلام به آمادگی برای پیوستن با ائتلاف بزرگ مخالفان دولت نیز نکرده است.

آمیزه‌ای از مشت زنی حرفه‌ای و فعالیتهای سیاسی، با این قابلیت او امیدوار است بتواند نه تنها طرفداران بوکس حرفه‌ای بلکه نسل جوان اوکراین را با خود همراه سازد. آنهایی که او را بعنوان چهره‌ای جدید در عرصه سیاست و امیدی برای مبارزه با فساد موجود در این کشور می‌شناسند. او در بیان هدف اصلی‌اش گفت: «متاسفانه اوکراین یکی از فاسد‌ترین کشورهای جهان است. و من برای ریشه کن کردن فساد به میدان آمده‌ام.»

این نخستین باری است که ویتالی کلیچو تصمیم گرفته در سطح ملی به قدرت نمایی بپردازد. پیش از این او یکی از رهبران حزبش در شورای شهر کی یف بوده است. جایی که او خود برای مبارزات انتخاباتی آماده می‌کرد. او چنین اضافه کرد: «ما خواهان پاک سازی نظام سیاسی هستیم. اول از همه تغییر مسئولانی که سال‌ها ست به وظیفه خود عمل نمی‌کنند. ما مقررات تازه‌ای تنظیم و از نسل جوان کشور استفاده خواهیم کرد.»

ویتالی کلیچکو همچنان در رشته مشت زنی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و معلوم نیست کی دستکش‌هایش را کنار گذارد. «یکی از اهداف اصلی ما تلاش برای از بین بردن نابرابری‌ها است. متاسفانه در کشور ما، موقعیت کاری و جایگاه اجتماعی به عوام زیادی وابسته‌اند. ما می‌خواهیم که با تک تک شهروندان اوکراینی به طور برابر رفتار شود.»

او که در مبارزاتش بر روی رینگ مشت زنی همواره پیروز میدان بوده آیا در میدان سیاست نیز سربلند بیرون خواهد آمد؟

نظرات بینندگان