arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱

دفن پنهانی اموات در کرج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آرامستان های داخل شهر کرج و دفن پنهانی اموات، این آرامستان ها را به مکانی نا آرام مبدل کرده است که مسئولان باید برای ساماندهی قبرستان های داخل شهر اقدام کنند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، نتیجه دفن قاچاقی در آرامستان های داخل شهر ترافیک خیابان های منتهی به این آرامستان ها و همچنین آزار و اذیت برای همسایگان و تهدید بهداشت این شهروندان است.

آرامستان ها نباید در داخل شهر باشند ولی برخی از این قبرستان ها با افزایش جمعیت و مهاجرت بی رویه به کرج در داخل شهر قرار گرفته اند که مسئولان باید به دفن قاچاقی اموات در آنها توجه داشته باشند.پپپ

با وجود اینکه امروزه دفن در آرامستان های داخل شهر ممنوع است ولی هم اکنون شاهد دفن اموات در این آرامستان ها به ویژه آرامستان های در جوار امامزاده ها هستیم.پپپ

شکایت های مختلفی از دفن اموات در آرامستان های داخل شهر کرج مطرح است


مدیر بهداشت محیط استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شکایت های مختلفی از دفن اموات در آرامستان های داخل شهر کرج گزارش می شود.


جعفر صالحی افزود: آرامستان های مختلف در سطح شهر و شکایت های مختلفی داریم که مسئول مربوطه باید به آن توجه کند.


وی تصریح کرد: امروزه برخی از افراد اموات را به صورت قاچاقی در آرامستان های داخل شهر خاک می کنند.


علاوه بر قاچاق کالا باید قاچاق میت نیز مورد توجه قرار گیرد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در این خصوص، اظهار داشت: علاوه بر قاچاق کالا باید قاچاق میت نیز مورد توجه قرار گیرد.


ناصر رجبی اظهار داشت: زمانی که دفن میت در آرامستان های داخل شهر غیر مجاز است بنابراین یک مورد نیز اتفاق نباید بیافتد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تصریح کرد: اداره کل اوقاف یا هر فرد دیگر نباید اجازه دفن اموات حتی یک مورد را بدهد.


وی با تاکید بر اینکه اموات به صورت غیر مجاز نباید خاک شوند، اضافه کرد: آرامستان های غیر مجاز  را بعد از 30 سال می توان تخریب کرد و به فضای سبز و ... تبدیل کرد بنابراین، این امر مورد توجه باشد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تصریح کرد: در مشهد در منطقه ای که پدرم خاک بود بعد از 30 سال آرامستان به پارک تبدیل شد.


رجبی تاکید کرد: سلامت مردم باید مد نظر ما باشد و این کار را باید جدی تر مورد توجه قرار دهیم و به مصوبات این کار باید پایبند باشیم.


13 آرامستان غیر مجاز در کرج وجود دارد


مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج در خصوص تعداد آرامستان های مجاز و غیر مجاز کرج، اظهار داشت: در حال حاضر 13 آرامستان غیر مجاز در کرج وجود دارد.


یدالله پورمظاهری با اشاره به اینکه به طور کلی 20 آرامستان در کرج وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد هفت آرامستان مجاز و 13 مورد غیر مجاز است.


مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج ادامه داد: شهرداری ها به هفت آرامستان مجاز، اجازه دفن می دهند.


وی افزود: در آرامستان 400 دستگاه حدود 20 میت به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی دفن شده اند که حداقل 50 میلیون تومان برای دفن این افراد دریافت شده است و در این زمینه مکاتباتی داشتیم تا در شورای تامین نیز مطرح شود.


مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج گفت: مرده شور خانه نیز در این 13 قبرستان به صورت متروکه و غیر فعال است.


پور مظاهری تصریح کرد: در این 13 آرامستان غیر مجاز تاکنون 60 میت در نیمه سال 91 دفن شده است.


مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج افزود: در امامزاده مبلغی بیشتر دریافت می شود.


آرامستان های داخل شهر قانونی نیستند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: داخل شهر آرامستان ها نباید باشد این یک قانون است.


فخر السادات امامی افزود: وجود آرامستان در داخل شهر مشکلات فراوانی از جمله بهداشتی را ایجاد می کند بنابراین آرامستانی نباید در داخل شهر وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان