arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱

یک فیلمنامه از بهرام بیضایی به نام تهیه کننده «اخراجی‌های 1 و 2» ارائه شده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهرام بیضایی کارگردان نام‌آشنای ایرانی و سازنده مسافران و باشو غریبه کوچک، پس از ساخت آخرین فیلم‌اش تا به امروز، یعنی وقتی همه خوابیم، به آمریکا رفت و به تدریس در دانشگاه استنفورد پرداخت.

در روزهای گذشته اما طبق اخبار رسیده به خبرنگار کافه سینما، فیلمنامه‌ای از بیضایی با نام اشغال، در بنیاد سینمایی فارابی به ثبت رسیده است.

نام تهیه کننده‌ای که این فیلمنامه را برای ساخت ارائه کرده، حبیب‌الله کاسه‌ساز است که پیش از این آثاری چون مزرعه پدری، اخراجی‌ها، اخراجی‌های 2 و کارناوال مرگ را تهیه کرده است.

در مدت سفر، از بهرام بیضایی کتاب "هزار افسان کجاست؟" در ایران منتشر شد که ویدیوی مراسم رونمایی از این کتاب به همراه پیام بیضایی در کافه سینما منتشر شده است.

همکاری دوباره لیلا حاتمی با سازندگان «بی‌پولی» و «وضعیت سفید»
همچنین گزارش شده، پیش تولید «سر به مهر» از سر گرفته می‌شود و فیلمبرداری از اوایل آذرماه آغاز خواهد شد.

فیلمنامه این فیلم سینمایی در سال گذشته برای دریافت پروانه ساخت به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارسال گردیده بود اما به دلایلی پروانه ساخت آن صادر نشده بود اما بعد از بازبینی ویرایش نهایی فیلمنامه بر اساس مشاوره های لازم با کارشناسان، هفته گذشته موافقت اصلی این فیلم صادر گردید.




در این پیش تولید جدا از انتخاب لوکیشن ها، بازیگران فرعی نیز انتخاب خواهند شد.

پیش تر حضور لیلا حاتمی به عنوان بازیگر اصلی این فیلم انتخاب شده بود. فیلمنامه "سر به مهر" توسط حمید نعمت اله و هادی مقدم دوست به رشته تحریر در آمده و هادی مقدم دوست آن را کارگردانی می کند. البته حمید نعمت اله دراین فیلم مشاور کارگردان نیز هست. محمدرضا شفیعی تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را بر عهده دارد.

 

نظرات بینندگان