arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱

آخرین آمار پرداخت وام ازدواج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان آخرین آمار پرداخت وام ازدواج در 7 ماهه نخست سال را اعلام کرد.

به گزارش انتخاب ، مسعود امینی درگفت‌وگو با ایسنا با توجه به فعالیت سامانه قرض الحسنه ازدواج، عملکرد بانک‌های ده‌گانه ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپه، کشاورزی، ملی ایران، تجارت، صادرات، پست بانک و قرض الحسنه مهر ایران در این سامانه برای پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان را در سال‌های 90 و 91 تشریح کرد.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌های ده‌گانه در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان در سال جاری، گفت: در حال حاضر سامانه ازدواج شش بانک ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت به دلیل اختصاص 100 درصدی منابع قرض‌الحسنه به مصارف، مسدود می‌باشند.

امینی با بیان اینکه تا پایان مهر91، یک میلیون و 385 هزار و 651 نفر متقاضی دریافت وام ازدواج بوده‌اند، اظهار کرد: تا کنون 853 هزار و 18 نفر تعداد واقعی ثبت‌نام‌ کنندگان در سامانه بوده‌اند و 532 هزار و 633 نفر به دلیل کمبود مدارک، عدم تایید اطلاعات ثبت سازمان ثبت احوال و یا عدم مراجعه در موعد زمانی مقرر از سامانه عملیاتی دریافت وام حذف شده‌اند.

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از تعداد متقاضیان ثبت نام کننده سال جاری 464 هزار و 662 نفر(حدود 54.4 درصد) از متقاضیان، موفق به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج شده‌اند.

امینی افزود: تا پایان مهرامسال از میان ده بانک اعطا‌ء کننده تسهیلات ازدواج، بانک‌های ملی ایران، تجارت و سپه به ترتیب با 84.8، 72.6 و 63.5 درصد بر اساس نسبت دریافت‌کنندگان به تعداد متقاضیان واقعی تسهیلات مزبور، دارای بهترین عملکرد بوده‌اند.

وی همچنین در ادامه به آمار وضعیت پرداخت وام ازدواج به متقاضیان در سال 90 اشاره کرد و گفت: در این سال دو میلیون و 337 هزار و 564 نفر متقاضی دریافت وام ازدواج در بانک‌های مذکور بوده‌اند که از این میان 954 هزار و 504 نفر به دلیل کمبود مدارک، عدم تایید اطلاعات ثبت سازمان ثبت احوال و یا عدم مراجعه در موعد زمانی مقرر از سامانه عملیاتی دریافت وام حذف شده‌اند.

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از یک میلیون و 383 هزار و 60 نفر ثبت‌نام‌ کننده باقی مانده که به عنوان ثبت‌نام کننده واقعی در سامانه شمرده می‌شدند، تعداد یک میلیون و 235 هزار و 388 نفر (حدود 89.3 درصد) از متقاضیان، موفق به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج شده‌اند.

امینی افزود: از میان 10 بانک مذکور، بانک‌های مسکن، سپه، صادرات ایران، قرض‌الحسنه مهر ایران و ملی ایران به ترتیب با 97.2، 93.1، 92.1، 91.8 و 91.3 درصد در سال 90 بر اساس نسبت دریافت‌کنندگان به تعداد متقاضیان واقعی تسهیلات مذکور، دارای بهترین عملکرد بوده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در راستای حمایت از بانک‌های فعال در حوزه ازدواج جوانان از این بانک‌ها تجلیل می‌کند، گفت: تسهیل در امر ازدواج از سیاست‌های وزارتخانه است و قرار است تا بانک‌هایی که روان‌ترین و بیشترین تسهیلات دراین امر را ارائه داده‌اند به عنوان بانک‌های برتر معرفی و از آنان تجلیل کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
0
6
lبه عنوان فردی که اقدام کرده ام ولی هنوز موفق نشده ام از مسئولان سوال دارم:
بنده پس از ثبت نام در سایت و گذشت حدود 10 روز شعبه ای برایم تعیین شده که پس از مراجعه به من گفته اند که این شعبه بخش اعتبارات ندارد و باید 2 هفته صبر کنی تا بتوانی برای یک بانک دیگر از اول ثبت نام کنی.در ضمن الان در سایت مذکور فقط 4 بانک فعال هستند(نه 10 بانک) که این مشکل برای من از بین همین 4 بانک پیش اومده.
با توجه به مشکلات موجود تو جامعه و بالارفتن هزینه ها من خیلی رو همین رقم وام حساب کرده بودم و برخی از هزینه ها رو چک دادم تا پس از دریافت وام پرداخت کنم .موعد چکام داره نزدیک میشه و من هنوز درگیر این مسائل.
نظرات بینندگان