arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱

راه‌اندازی تاکسی هوایی در تبریز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل منطقه آزاد ارس از راه‌اندازی تاکسی هوایی خبر داد و گفت: نخستین پرواز ایرتاکسی در مسیر تبریز - جلفا فردا صورت می‌گیرد.

به گزارش انتخاب، صادق نجفی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: نخستین پرواز ایرتاکسی شمال‌غرب کشور با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در مسیر هوایی تبریز به شهر جلفا در منطقه آزاد ارس فردا انجام می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این امکان برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور امکان تردد هوایی برای عموم مردم در مسیرهای مختلف فراهم می‌شود.

نجفی ادامه داد: بر این اساس فردا نخستین پرواز از فرودگاه تبریز تا فرودگاه محلی منطقه آزاد ارس در شهر جلفا با حضور استاندار آذربایجان شرقی انجام می‌شود و به این ترتیب این خط هوایی رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه محلی جلفا در سه کیلومتری غرب شهر جلفا و مجاور با اراضی دشت گلفرج واقع شده است و در ایام نوروز نیز پذیرای علاقمندان به گشت‌های هوایی با هواپیماهای فوق سبک بود.

نجفی اضافه کرد: هم‌اکنون مسیر جاده‌های تبریز به جلفا به طول 138 کیلومتر بوده و در این مسیر از شهرهای صوفیان، مرند و هادیشهر گذر می‌کند.

با راه‌اندازی این مسیر هوایی، تسهیلات جدیدی برای ترددهای اختصاصی و عمومی سرمایه‌گذاران، بازرگانان و فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد فراهم می‌شود.

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

گفتنی است؛ ایر تاکسی‌ها برای تسهیل سفرهای درون شهری و همچنین بین شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ استفاده می‌شود و به دلیل با صرفه بودن و صرفه‌جویی در زمان و هزینه مورد استقبال شرکت‌های هواپیمایی و مسافران است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر ارسلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
10
16
با راه‌اندازی این مسیر هوایی، تسهیلات جدیدی برای ترددهای اختصاصی و عمومی سرمایه‌گذاران، بازرگانان و فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد فراهم می‌شود.

بهتره بفرمایید آمار کشته شدگان در این پروژه (به علت سقوط ایرتاکسی) نیز به آمار تلفات جانی جاده ای اضافه خواهد شد و سال آینده رکورد جدیدی به ثبت خواهیم رسانید
نظرات بینندگان