arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱

تامین 400 میلیون دلار ارز دارویی کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تولید دوسوم صافی دیالیز کشور در یک شرکت تجهیزات پزشکی صورت می‌گیرد، از تأمین 400 میلیون دلار ارز دارویی کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه افتتاح خط تولید آنژیوکت در یک شرکت تجهیزات پزشکی  هلال احمر اظهار داشت: الحمدالله با مدیریت جدید جمعیت هلال احمر ما با عملکرد مناسب تولیدات جدید دارویی مواجه شده‌ایم و امروز نیز خط تولید آنژیوکت علیرغم تمام تحریم‌ها و فشارها در این شرکت دارویی افتتاح شد.

وی افزود: قبل از تولید انبوه آنژیوکت آزمایشات و مجوز تأیید تولید آن توسط وزارت بهداشت صورت پذیرفت و امروز ما شاهد افتتاح خط دوم سرنگ‌سازی در این کارخانه نیز هستیم.

وحید دستجردی با اشاره به اینکه شرکت تجهیزات پزشکی ساحلان توانایی دو سوم تولید صافی دیالیز کشور را دارد، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی خط‌های جدید تولیدی بتوانیم تولیدات صافی را در این شرکت ارتقا دهیم.

وحید دستجردی تصریح کرد: در این زمینه امیدواریم با همت تولید‌کنندگان داخلی نیز دستگاه‌های دیالیز نیز به تولید مناسب برسد تا دیگر هیچ بیماری احتیاج به تخت دیالیز نداشته باشد و نوبت‌دهی برای تخت دیالیز را به صفر برسانیم و در نهایت تولیدات دستگاه‌های دیالیز را نیز ارزان عرضه کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: با کمک و همکاری برخی مدیران بانک مرکزی در حدود 300 تا 400 میلیون دلار ارز دارویی کشور تأمین شد و امیدواریم با همت بانک مرکزی که در زمینه نیاز دارو مردم و بیماران را به خوبی درک کرده‌اند بتوانیم دو میلیارد دلار ارز نیاز دارویی کشور را نیز تأمین کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به چرخ پزشک خانواده تصریح کرد: بنده چندی قبل با آقای عمادی سرپرست بیمه سلامت جلساتی داشتم که نتایج حاصل آن حمایت از طرح پزشک خانواده بوده است که عنوان شده است به جز 3 دانشگاه که در زمینه اجرای پزشک خانواده آ‌مادگی خود را اعلام کرده‌اند 5 دانشگاه دیگر نیز بتوانند این طرح را اجرا کنند.

وحید دستجردی خاطر نشان کرد: بهرحال در هر جایی که فراخوان پزشک خانواده صورت پذیرفته است استقبال خوبی از طرف پزشکان برای ثبت‌نام در این طرح بزرگ ملی صورت پذیرفته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
0
4
سركار خانم وزير محترم بهداشت اين همه مشكلات را رها كردند و رفتند خط توليد آنژيوكت سها كه از سال ٧٣ تا به امروز حداقل چهار بار افتتاح شده را افتتاح كنند كه چي بشه!!
آن هم خط توليدي كه استاراتش هيچ توجيه اقتصادي نداره!!
نظرات بینندگان