arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱

حذف مراجعه حضوری به مرکز مبادلات ارزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن فرآیندها و حذف مراجعات حضوری در مرکز مبادلات پس از تأمین موارد امنیتی و نظارتی دنبال می‌شود، گفت: تا آن زمان کارها به همین شیوه فعلی انجام خواهد شد.

به گزارش انتخاب، مینو کیانی‌راد در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فازهای بعدی تداوم فعالیت مرکز مبادلات ارزی و الکترونیکی شدن کلیه فرایندهای کاری با هدف حذف مراجعات حضوری اظهار داشت: این مورد نیز از جمله برنامه‌ها و اهدافی است که دنبال می‌شود.

وی افزود: اما به دلیل برخی موارد و مباحث نظارتی و اینکه ممکن است در ابتدای کار مشکلاتی برای متقاضیان ایجاد شود، این اقدام با اندکی تأمل و تأخیر صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، تا زمانی که از جنبه مسائل امنیتی و نظارتی اطمینان حاصل نشود، کار به شیوه فعلی انجام خواهد شد تا به تدریج با افزایش امکان رصد و نظارت دقیق آنلاین بر روند معاملات، فازهای بعدی اجرایی گردد. بر این اساس، فعلاً کار به همین شیوه فعلی در بانک‌ها و مرکز دنبال می‌شود.
 
معاون ارزی بانک مرکزی در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی مرکز برای تشویق صادرکنندگان و بخش خصوصی در جهت ارائه ارز در این مرکز یادآور شد: در این زمینه نظرات و پیشنهادهای خود را از منظر بانک مرکزی به نهادهای مربوطه ارائه می‌دهیم ولی سازمان‌های ذیربط نیز برنامه‌های خود را در این زمینه دارند و دنبال می‌کنند.
نظرات بینندگان