arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱

هیئت پارلمانی اروپا یکشنبه به تهران می‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا سحرگاه روز یکشنبه وارد تهران می‌شود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، هیئت پارلمانی اروپا روز یکشنبه 7 آبان وارد تهران می‌شود و گفته می‌شود که ریاست این هیئت به عهده خانم تاریا کورنبرگ رئیس گروه ایرانیان و اروپا در پارلمان اروپا خواهد بود.

قرار است این هیئت سحرگاه روز یکشنبه وارد تهران شود؛ هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا بعد از ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه‌های کاری خود در تهران را آغاز می‌کند.

زمان پیشنهادی که پارلمان اروپا برای سفر به تهران داده 27 اکتبر تا 2 نوامبر است.

قرار است اعضای این هیئت در مدت اقامت‌شان در تهران با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان دیدار و گفتگو کنند.

همچنین گفته می‌شود که همزمان با ورود هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا هیئتی از کشور آلمان نیز به تهران می‌آید.

اروپا به دنبال پلی برای ارتباط

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز در گزارشی درباره این سفر نوشت: در حالیکه اتحادیه اروپایی در تلاش برای افزایش تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران است، گروهی از اعضای پارلمان اروپا در نظر دارند هفته آینده به منظور ایجاد رابطه به تهران سفر کرده و با اعضای مجلس ایران دیدار کنند.

بنا به نوشته این روزنامه آمریکایی، «استروآن استیونسون» یک محافظه‌کار اسکاتلندی و رئیس انجمن پارلمانی دوستان ایران آزاد و از مخالفان سفر این هیئت به ایران، می‌گوید که آخرین باری که یک هیئت دوستی از پارلمان اروپایی از ایران دیدار کرد، سال 2007 بود.

«آلیو ویدال کوآدراس» معاون رئیس پارلمان اروپا که از مخالفان سفر این هیئت به ایران است، می‌گوید که سفر این هیئت به ایران نمایانگر پیام‌ها متناقضی است زیرا اتحادیه اروپا تحریم‌های شدیدتری را هفته گذشته به ایران تحمیل کرد.

وی تأکید کرد که این سفر به مقامات ایران اعتباربخشی می‌کند اما کرونبرگ در ماه ژوئیه سال جاری میلادی اعلام کرد که قانونگذاران اروپا سفری به ایران ترتیب داده‌اند تا با گروه دوستی پارلمان ایران دیدار کنند و تأکید کرد: این سفر اولین فرصت گفت‌وگو بین دو هیأت را پس از 3 سال به وجود می‌آورد و می‌توان از آن به عنوان یک اقدام در جهت ایجاد رابطه یاد کرد.

سایت خبری «آنلاین اوپنیون» هم پیش از این نوشته بود: این هیئت که ماموریت خود از سفر به ایران را «تمرین ساخت پلی» برای ارتباط با ایران نامیده، قرار است از 27 اکتبر سال جاری (6 آبان) به مدت یک هفته به ایران سفر کند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تاکید کرده بود که چند کشور اروپایی کل دنیا محسوب نمی شوند و با این نگاه به گسترش ارتباط با دیگر کشورهای دنیا پرداخته است اما اکنون به نظر می رسد در همان چند کشور اروپایی هم اختلاف نظر و تشتت فراوانی درباره ایران وجود دارد.

گفتنی است این هیئت 8 آبان ماه میهمان سفارت قبرس در ایران خواهد بود که روز ملی خود را جشن می‌گیرد. قبرس ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
0
میان ایران میخورن و میرن آخرش هم علیه ایران رای میدن. دست بردارید از این مسخره بازی ها
نظرات بینندگان