arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱

"رویال داچ شل" درصدد است بدهی خود را به ایران با تهاتر "غله" بپردازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز از قول منابعی می گوید شرکت نفتی "رویال داچ شل" درصدد است بدهی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری خود را به ایران، با خرید و ارسال غلات به بپردازد.

به گزارش انتخاب ؛ شل می کوشد قراردادی را با شرکت آمریکایی کارجیل، Cargill، شرکت عظیم فروش غلات، امضاء کند.

رویترز می گوید شرکت "شل" نتوانست تا پیش از اول ژوئیه، یازدهم تیرماه گذشته، که اتحادیه اروپا معاملات بانکی و نفتی با ایران را تحریم  کرد، بدهی خود را به شرکت ملی نفت ایران تسویه کند و نگران است که با گذشت زمان، بهره زیادی نیز به بدهی ایش افزوده شود.

خبرگزاری رویترز می افزاید که "شل" باید موافقت آمریکا، بریتانیا و هلند را کسب کند که در شرایط تشدید تحریم های ایران کاری دشوار است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
1
100 سال سياه
فقط طلا نه كمتر حالا بيشتر بهتر.
یک کشاورز
|
-
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
1
آقا پولی که می خواهید برای خرید غله از کشور خارج کنیدرا بدید به ما کشاورزها تا هم ارز از کشور خارج نشه و هم ما کشاورزها یک کمی از این بحران نجات پیداکنیم.
چرا برای خرید هر تن گندم از خارج می توانید 350 دلار هزینه کنید ولی برای گندم کشور خودتان فقط 170 دلار پرداخت می کنید؟ آیا این عدالت است؟ اگر شرایط تحریم اینگونه ایجاب می کند چرا برای سایر کالاهای اساسی مثل فولاد و پتروشیمی و طلا و .. مصداق ندارد؟ تا کی می خواهید به اسم عدالت حق مستضعفها را بریزید توی شکم سرمایه دارها؟ تاکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان