arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱

قالیباف: مدعیان امروز ، در زمان جنگ تا اهواز هم نیامده بودند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی تنها راه نجات جامعه اسلامی تاسی و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: باید نگران تقوا به خرج ندادن و استفاده نشدن از خرد جمعی باشیم. در میدان جنگ خبری از بی‌تدبیری، بی‌عقلی و بی‌برنامگی نبود و همه با خرد جمعی کار می‌کردند.


به گزارش آریا،  محمد باقر قالیباف در مراسم بیست و هشتمین عروج ملکوتی سنگرساز بی سنگر جبهه‌های حق علیه باطل "سردار سرلشگر هاشم ساجدی" که در منزل این شهید بزرگوار برگزار شد با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان تنها راه نجات جامعه اسلامی را تاسی به فرهنگ ایثار وشهادت برشمرد و اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور نه تنها به لحاظ اولویت بلکه تنها راه نجات جامعه اسلامی تاسی و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.


وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت را می‌توان در عرصه‌های مختلف مدیریتی ودر حوزه‌های شخصی به کار بست و نتیجه مطلوب و خوب آن را به نظاره نشست.


قالیباف با بیان اینکه به کار بستن فرهنگ ایثار و شهادت به سخنرانی کردن نیست بر پیاده نمودن این فرهنگ غنی در جامعه اسلامی تاکید کرد.


شهردار تهران به سخنی از شهید دکتر مصطفی چمران اشاره و خاطرنشان کرد: شهید دکتر چمران در جمله‌ای مشهور می‌گوید" وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود مرد از نامرد شناخته خواهد شد".


فرمانده اسبق لشکر نصر 5 خراسان با گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر شهید ساجدی، خداباوری، عقلانیت و اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه را از جمله ویژگی‌های شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و دراین‌باره گفت:شهدای انقلاب اسلامی از هرچه شرک به خدا بود دوری جسته و حاضر شدند از هر آنچه که برایشان عزیز بود، بگذرند.


قالیباف با تاکید بر نقش مهم شهدا و با بیان اینکه قرب به خدا قربانی می‌خواهد خاطرنشان کرد: آنچیزی را که خدا می‌پسندد عمل خوب است نه سخن خوب؛ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به خوبی از عید قربان درس جهاد و فداکاری گرفتند و خداوند نیز آنان را در تاریخ جاودانه کرد.


همرزم سرلشگر شهید هاشم ساجدی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا با نثار جان خود بهترین درس را به ما آموخته‌اند؛ آنان با تقدیم جان خود با خداوند معامله نموده‌اند.


شهردار تهران همچنین دوران دفاع مقدس را در عین حالی که بسیار سخت و دشوار بود را دوران با خیر و برکت برشمرد و گفت: رزمندگان دفاع مقدس با توجه به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را باور داشتند بسیاری از مشکلات برای آنان عادی شده بود.


قالیباف در بخشی دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که امروز صدام و دشمنان انقلاب اسلامی در کجا قرار دارند؟ و با تاکید بر اینکه اگر بر مدار سنت‌های الهی قرار بگیرم پیروز خواهیم شد خاطرنشان ساخت: اما اگر از مدار سنت‌های الهی خارج شویم ولو اینکه هزاران سخن نیز بگوییم قطعا پیروز نخواهیم شد.


وی تاکید کرد: اینکه بگوییم با "ربا" زندگی می‌کنیم و آن را حل می‌کنیم که نمی‌شود! جامعه‌ای که در آن ربا، دروغ، ریا و تزویر باشد محکوم به شکست خواهد بود.


همرزم سرلشگر شهید هاشم ساجدی با هشدار به اینکه اگر حاضر به قربانی شدن در راه خدا نباشیم ناگزیر عزت ما را دشمنان خواهند گرفت بر استفاده از "خرد جمعی" در مدیریت کشور تاکید کرد.


قالیباف با اشاره به استفاده از خرد جمعی در دوران دفاع مقدس افزود:در عرصه سیاسی و مدیریتی اگر جایی مشکل وجود دارد این مشکل از خود ما می‌باشد.


شهردار تهران تاکید کرد: حرمت آبروی یک مسلمان مثل خانه خداست و اگر ریختن آن باب شد بدانید خیر و برکت از آن محیط ، شهر و کشور رخت می‌بندد.


وی یادآور شد: این موضوعات باید جز باورهای ما باشد و اگر در این مدار حرکت کنیم نباید اصلا نگران تحریم و امثالهم باشیم بلکه باید نگران رفتار خود باشیم. باید نگران تقوا به خرج ندادن و استفاده نشدن از خرد جمعی باشیم. در میدان جنگ خبری از بی‌تدبیری، بی‌عقلی و بی‌برنامگی نبود و همه با خرد جمعی کار می‌کردند.


قالیباف افزود: متاسفانه امروز بعضی از افراد که در دوران دفاع مقدس تا اهواز هم نیامده‌اند، ادعا دارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
1
باز انتخابات نزدیک شد با با گرانی داره بسیاری خانواده ها رو بدبخت میکنه برسید به داد ملت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
1
درود بر دکتر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
1
ادعای چی دارند؟ مدیریت جهان؟
نظرات بینندگان