arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
چه می کنند این "جمشید ها" در بازار ؛

وارد کنندگان خودرو با کارت بازرگاني يک پيرزن و يک چوپان 160 میلیارد به جیب زدند

رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 48 شرکت واردکننده نيز که 18 شرکت صرفاً وارد کننده خودرو هستند، شناسايي شده‌اند، اين واردکنندگان کالا و خودروها براي فرار از ماليات و پنهان کاري با کارت بازرگاني از جمله کارت بازرگاني به اسم يک پيرزن در بوشهر يا يک چوپان در کرمان واردات کرده‌اند که اطلاعات اوليه جمع‌آوري شده و در دست تکميل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکيل گروه ‌هاي ويژه براي رسيدگي به تخلفات ارزي خبر داد و گفت: 6وارد کننده خودرو با سوءاستفاده از ارز دولتي 160 ميليارد تومان درآمد قطعي داشته‌اند.

فداحسين مالکي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدا از تنظيم و اجراي برنامه‌ها براي استقرار انضباط اقتصادي در کشور، کميته ويژه‌ ارزي براي پيشگيري و مقابله با مبادلات غيرقانوني کالا و ارز با مشارکت مسئولان بانک مرکزي، وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي، سازمان توسعه تجارت، سازمان حمايت، سازمان تعزيرات حکومتي و نمايندگي قوه قضاييه در ستاد تشکيل داده و فعال کرده است.

مالکي افزود: با توجه به اين که دامنه کار و تخلفات انجام شده بسيار وسيع است و متاسفانه تا 18 تير سال جاري براي واردات تمامي کالاها از هر نوع ارز دولتي اختصاص يافته و از 18 تير تا 6 شهريور هم براي 5گروه کالايي و از 6 شهريور براي دو گروه کالايي ارز مرجع داده شده است، لذا اقدامات بايد براساس اولويت به‌نحوي که در کاهش بحران و ثبات بازار ارز تأثيرگذار باشد، انجام شود.

رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکيل چهار گروه ويژه براي رسيدگي به موضوع بازار ارز خبر داد و عنوان کرد: گروه ويژه رسيدگي به وارد کنندگان خودرو، که خودروها را در انبارها نگهداري مي کنند و با ارز آزاد به فروش مي‌رسانند. گروه ويژه رسيدگي به واردکنندگاني که ارز دولتي را دريافت و به واردات کالا اقدام نکرده و ارز را به فروش مي‌رسانند. گروه ويژه رسيدگي به واردکنندگاني که کالاها را در انبارها نگهداري مي کنند و با ارز آزاد به فروش مي‌رسانند و گروه ويژه رسيدگي به واردکنندگاني که کالاها را وارد و در گمرک نگهداري مي‌کنند و به دنبال تنظيم اسناد غير واقعي با تباني برخي افراد در بانک ها و دستگاه‌هاي دولتي هستند.

وي با تشريح اقدامات اين گروه‌هاي ويژه، گفت: تاکنون با اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ورود خوب سازمان حمايت از توليدکنندگان و مصرف کنندگان ، پرونده 6واردکننده خودرو که با ارز دولتي خودروها را وارد و به فروش آن با قيمت ارز آزاد اقدام مي‌کنند تکميل و براي رسيدگي به سازمان تعزيرات حکومتي ارجاع شده است. مالکي ادامه داد: تنها تفاوت ارزش ارز دولتي و ارز اتاق مبادلات ارزي براي اين 6وارد کننده، 160 ميليارد تومان برآورد شد که درآمد قطعي آنهاست.

رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 48 شرکت واردکننده نيز که 18 شرکت صرفاً وارد کننده خودرو هستند، شناسايي شده‌اند، اين واردکنندگان کالا و خودروها براي فرار از ماليات و پنهان کاري با کارت بازرگاني از جمله کارت بازرگاني به اسم يک پيرزن در بوشهر يا يک چوپان در کرمان واردات کرده‌اند که اطلاعات اوليه جمع‌آوري شده و در دست تکميل است.

مالکي تأکيد کرد: اتاق بازرگاني و سازمان توسعه تجارت موظف اند بر حسب مصوبات جلسه اصلي ستاد به پالايش کارت‌هاي بازرگاني صادره و همچنين تمديد و صدور کارت بازرگاني براساس مقررات و به صورت مکانيزه اقدام کنند تا از رانت و تخلف و سوءاستفاده اقتصادي که 3دهه است ادامه دارد، جلوگيري شود.

رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکيل کميته راهبردي اقتصاد مقاومتي نيز خبر داد و افزود: تشکيل کميته راهبردي اقتصاد مقاومتي يکي از اقدامات مهم ستاد با حضور جمعي از نخبگان علمي و اجرايي کشور است. وي در ادامه اظهار داشت:با گذشت حدود 45 روز از تشکيل اين کميته، نتايج و ثمرات مناسبي داشته است، اين کميته با بررسي دقيق و همه جانبه شرايط اقتصادي و ارزي کشور، راهکارهاي فوري و کوتاه مدت که مي‌تواند براي برون رفت چاره ساز باشد را تهيه و به دولت و همچنين مجلس شوراي اسلامي ارائه کند که پس از حصول نتيجه اطلاع رساني خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
2
2
دمشون گرم زرنگ بودن
نظرات بینندگان