arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱

پخش جیغ انسان در فضا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروهی از دانشمندان دانشگاه کمبریج با دعوت از عموم برای ضبط تصاویری از جیغ‌های خود قصد دارند تا ماه آینده بطور آزمایشی آنها را در فضا پخش کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا،‌ این محققان قصد دارند پس از انتخاب 10 مورد از این فیلمها و دانلود آنها بر روی یک گوشی هوشمند آندروید گوگل، این تلفن همراه را بر روی یک ماهواره کوچک به مدار بفرستند تا فریاد انسان را از طریق بلندگوی گوشی همراه به گوشی موجودات احتمالی در فضا برسانند.

همچنین بر روی این ماهواره یک گیرنده قرار دارد تا هر گونه صدای بازتاب را ثبت کرده و به زمین ارسال کند تا پس از بررسی توسط این دانشمندان بر روی اینترنت قرار گیرد.

برنامه «جیغ در فضا» محصول ذهن خلاق دانشمندان کمبریج بوده که در رقابت 2011 برای طراحی برنامه‌ای ویژه اولین ماهواره تلفن هوشمند جهان موسوم به STRaND-1 برنده شده است.

این ماهواره از بلندگو و میکروفون برخوردار بوده که ماهواره‌های رایج دیگر فاقد آن هستند، از این رو این محققان تصمیم گرفتند تا این ایده را بر روی آن پیاده کنند.

اگرچه نتیجه این تحقیق ممکن است برای بسیاری واضح باشد، دانشمندان امیدوارند با این شیوه بتوانند به هزاران تن در یادگیری جنبه‌های مختلف فیزیک از مدار گرفته تا آکوستیک و موارد دیگر و همچنین حوزه فناوری ماهواره کمک کنند.

ماهواره STRaND-1 توسط مهندسان دانشگاه سوری با استفاده از اجزای موجود در تلفن پیشرفته موجود در بازار ساخته شده و اولین نانوماهواره گوشی هوشمند جهان محسوب می‌شود.

گوشی‌های هوشمند از اجزای مشابه ماهواره زیادی مانند حسگر، دوربین، جی‌پی‌اس، پیل، شتاب‌سنج، قطب‌نما و ذخیره داده برخوردار بوده که در یک مقیاس، وزن و هزینه کوچکتر قرار گرفته‌اند. این محققان از این قابلیتها در یک دستگاه به کوچکی تلفن همراه در فضا استفاده کرده‌اند.

آنها قصد دارند تا یک دوربین دیگر نیز به این ماهواره بیفزایند تا بتوانند تصویر تلفن همراه را در زمان پخش صحنه‌های جیغ انسانها ثبت کند.

این تلفن از یک سیستم عامل منبع باز آندروید برخوردار بوده و یک رایانه قدرتمند که در مرکز فضایی سوری ساخته شده، به آزمایش آمار حیاتی این تلفن در فضا خواهد پرداخت.

این رایانه به بررسی کارکرد عادی بخشهای مختلف تلفن در فضا پرداخته و تصاویر و پیامها را با استفاده از یک سیستم رادیویی به زمین ارسال خواهد کرد.

پس از تکمیل تمام آزمایشات، این ریز رایانه طبق برنامه خاموش شده و از این گوشی هوشمند برای اجرایی سازی بخشهای ماهواره استفاده خواهد شد.

در این طرح از مردم دعوت شده تا تصاویر جیغ کشیدن خود را در سایت یوتیوب آپلود کرده و پیش از پرتاب این ماموریت در هفته آینده مورد بررسی قرار گیرند.
نظرات بینندگان