arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
معاون اول قوه قضاییه :

بصیرت و دشمن‌ستیزی ما را در برابر فتنه‌ها بیمه می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر بصیرت مردم ما و امام بصیرت‌آفرین ما یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نبود، طبیعتا فتنه‌های بسیاری ما را تهدید می‌کرد و بعد از این نیز فتنه‌ها دست از سر ما برنخواهند داشت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی طی سخنانی در کنگره بین‌المللی امام هادی (ع) اظهار کرد: خلفای عباسی به ترور شخص و شخصیت امامان ما پرداختند، اما آیا موفق شدند نور خدا را خاموش کنند؟ متوکل قبر امام حسین (ع) را خراب کرد، اما آیا توانست او را از قلب‌ها بیرون کند؟ ترورهایی که در سال‌های اخیر و در این روزها در عراق اتفاق افتاده، باید تعداد زائران را کاهش دهد اما می‌بینید که هر سال میلیون‌ها نفر زائر امام حسین (ع) هستند.

وی با اشاره به تخریب مقبره امام هادی (ع) گفت: امروز در بین ملت‌ها رسم بر این است که اگر کسی افتخارآفرین باشد، از او تقدیر کنند، اما چرا به امام هادی ‌(ع) که فخر بشر است، اهانت می‌کنند و مقبره آن حضرت مورد تخریب قرار می‌گیرد.

این عضو مجلس خبرگان افزود: در دوران اخیر و بعد از تک قطبی شدن جهان فکر و اندیشه‌ای که نظام سلطه داشت، برای چپاول ملت‌ها، چه موانعی بر سر راه خود دارند. سیاست راهبردی مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل این بود که مهم‌ترین مانع را اسلام دیدند.

وی ادامه داد: آن‌ها اقدامات خود را آغاز کردند و به اشغال کشورهای اسلامی مانند افغانستان و عراق پرداختند و امروز هم برای سوریه نقشه می‌کشند. این مثلث شوم به اختلاف‌افکنی بین مسلمانان پرداختند و با تشکیل امپراتوری خبری با بیش از چهار هزار کانال و سینمای هالیوود افکار و اراده‌ها را مورد هجوم قرار دادند.

رییسی اظهار کرد: این کشورها به تقویت و تسهیل کار برای گروه‌های تروریستی مانند القاعده پرداختند و به پیامبر اسلام (ص) اهانت کردند و سایت‌های ایجاد شده در این راستا نیز یک حرکت صهیونیستی برای اهانت به امامان است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: کاریکاتوری که آن انسان جاهل دانمارکی و فیلمی که آن کشیش جاهل آمریکایی درست کردند، همه و همه حلقه‌های یک جریان است که مقدسات اسلام را هدف قرار دهند و این اتفاقاتی که هر روز رخ می‌دهد برای این است که حساسیت‌سنجی کنند.

رییسی با بیان این‌که «حرکتی که در اعتراض به اهانت پیامبر (ص) انجام شد، نباید مقطعی باشد» گفت: نکته دیگر بحث تقویت کشورهای وابسته به غرب و تقویت اسلام آمریکایی و از نوع اسلام سعودی است، چون آن اسلام، اسلامی نیست که با سلطه آمریکا در تضاد باشد و اسلامی نیست که به تمام مسلمانان جهان امید بدهد که شما می‌توانید در هرجای دنیا در مقابل ظلم بایستید.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: این ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی که امروز در کل کشورها ایجاد می‌کنند، در همین راستاست و به این خاطر است که ایران می‌خواهد در دل مسلمانان جهان امید ایجاد کند که می‌توانند در مقابل ظلم بایستند، اما به لطف خدا امروز محبوب‌ترین نظام در نگاه ملت‌ها، جمهوری اسلامی ایران و منفورترین نظام‌ها، آمریکا و اسرائیل هستند؛ یعنی این‌ها با چهار هزار کانال خبری و هالیوود نتوانستند به هدف خود برسند.

معاون اول قوه قضاییه اسلام خواهی، ضداستعماری و ضداستبدادی بودن را سه ویژگی مشترک بیداری اسلامی در نقاط مختلف دنیا دانست و گفت: اگر بصیرت مردم ما و امام بصیرت‌آفرین ما یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نبود، طبیعتا فتنه‌های بسیاری ما را تهدید می‌کرد و بعد از این نیز فتنه‌ها دست از سر ما برنخواهند داشت اما آنچه ما را بیمه خواهد کرد، همان بصیرت و دشمن‌ستیزی است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم توسط حجت‌الاسلام رییسی، مرتضی تمدن استاندار تهران و مهدی چمران رییس شورای شهر تهران از تمبر یادبود کنگره بین‌المللی امام علی‌النقی (ع) رونمایی شد.
نظرات بینندگان