arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

نشست تخصصی نمایشگاه مطبوعات با حضور نیوشا ضیغمی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی غرفه عکاسی شهروندی در نمایشگاه مطبوعات امسال خبر داد.

 

به گزارش خبرآنلاین، پدرام پاک‌آئین گفت:«برترین عکاس غرفه عکاسی شهروندی در مراسم پایانی نمایشگاه نوزدهم مورد تقدیر قرار می‌گیرد.»


پدرام پاک‌آیین هدف از برپایی این غرفه را جلب مشارکت مردم و بازدیدکنندگان از نمایشگاه در فرآیند روزنامه نگاری و فتوژورنالیسم عنوان کرد.
 
او اختصاص بخش جداگانه به نشریات کودک و نوجوان را از ویژگی های نمایشگاه سال گذشته خواند و یادآورشد: «حضور غرفه های کودک و نوجوان در نمایشگاه و برنامه های جنبی در نظر گرفته شده و دعوت از این گروه سنی به مطالعه نشریات، کسب اطلاعات، آگاهی و آموزش از طریق رسانه را تقویت کرد.»
 
پاک‌آیین همچنین درباره رونمایی از حدود 10 کتاب در حوزه مطبوعات در نمایشگاه سال گذشته گفت: «از جمله این کتاب‌ها، کتاب جامع مطبوعات ایران بود که فهرستگان مطبوعات جمهوری اسلامی ایران است.»
 
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی از کتاب‌هایی همچون کتاب نوزادگان، تیتر یک، کتاب مطبوعات ایران، کتاب شاخص‌های آماری مطبوعات، کتاب اطلس فراوانی و پراکندگی مطبوعات محلی بر روی نقشه ایران و اطلس روزنامه‌های معروف و مطرح جهان را از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه سال گذشته عنوان کرد و هدف از انتشار این کتب را اطلاع رسانی و ایجاد یک چشم انداز روشن برای عموم مخاطبان و اصحاب رسانه دانست.

 

دو نشست تخصصی با موضوع کودک و نوجوان
دو نشست تخصصی با موضوع  مطبوعات کودک و نوجوان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار می‌شود.


نخستین  نشست با موضوع «آسیب شناسی نشریات کودک و نوجوان» با حضور مناف یحیی پور سردبیر نشریه دوچرخه و حسن احمدی سردبیر سابق نشریه باران،  دوشنبه 8 آبان ساعت 11 صبح در محل سرای روزنامه نگاران نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار خواهد شد.


همچنین دومین نشست با موضوع «بررسی ویژگی‌های شعر نوجوانانه قیصر امین پور» با حضور بابک نیک طلب ،اسدالله شعبانی و مهدیه نظری ، چهار شنبه 10 آبان ساعت 11صبح در محل سرای روزنامه نگاران برگزار می شود.


دو هزار دانش آموز روزنامه دیواری نمایشگاه مطبوعات را طراحی می‌کنند
روزنامه دیواری دانش آموزی به صورت تصویری و بدون متن در نمایشگاه مطبوعات از سوی دانش آموزان علاقه مند تهیه می‌شود.


این روزنامه دیواری دانش‌آموزی با مشارکت بیش از دو هزار دانش‌آموز با موضوع نگاه کودکان و نوجوانان به افق 1404 ایران اسلامی به صورت بدون متن و در قالب تصویری تهیه خواهد شد.


علاقه مندان به تولید این روزنامه دیواری می توانند ار ساعت 10 صبح در تاریخ های اعلام شده در محل سالن نشریات کودک و نوجوان حضور یابند.
 

دو نشست تخصصی در نخستین روز از نمایشگاه مطبوعات برگزار می شود
نیوشا ضیغمی، شهرام حقیقت دوست، سالار عقیلی و مجید اخشابی برای حضور در نشست های تخصصی در مصلای امام خمینی (ره) محل برگزاری نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور می یابند.


امروز نشست تخصصی «پژواک موسیقی در مطبوعات» با حضور سالار عقیلی و مجید اخشابی در محل سرای روزنامه نگاران ایران درمصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.


این نشست تخصصی ساعت 16 و 30 دقیقه با همکاری نشریه «زیر و بم» و اجرای شهرام شکیبا برپا خواهد شد.


علاقمندان می‌توانند با حضور در سرای روزنامه نگاران، در این نشست ها حضور به هم رسانند و از نقطه نظرات این هنرمندان استفاده کنند.


همچنین نشست تخصصی  «افسون شهرت از تیتر تا گیشه» ساعت 18 با حضور نیوشا ضیغمی و  شهرام حقیقت دوست بازیگران سینمای ایران برگزار می شود.


این دو بازیگر سینما در این نشست درباره تعامل دو سویه بازیگران و رسانه ها به بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.
 


نگارستان مطبوعات در نمایشگاه نوزدهم
نخستین نمایشگاه «نگارستان مطبوعات» با هدف مروری بر آثار گرافیکی مطبوعات ایران همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و در حاشیه‌ این رویداد فرهنگی آغاز به کار خواهد کرد.


در این نمایشگاه آثاری از طراحان نسل‌های مختلف گرافیک از جمله آیدین آغداشلو، ابراهیم حقیقی، فرزاد ادیبی، کورش پارسانژاد،‌ رضا عابدینی، پژمان رحیم‌زاده، شاپور حاتمی، بهراد جوانبخت، محمدرضا دوست محمدی، مهرن زمانی، ساعد مشکی، مهیار علیزاده به نمایش درخواهد آمد.


همچنین طرح جلدهایی از دوره‌های گوناگون مجلات کتاب ماه، سروش، گرافیک، جهان کتاب،‌ آیینه خیال در این نمایشگاه در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.


جمع آوری آثار و برپایی نمایشگاه به اهتمام سعید باباوند و مریم احمدیانی انجام شده است؛ همچنین در طول مدت نمایشگاه آرای مخاطبان جمع‌آوری شده و در پایان به «آثار برگزیده از نگاه مخاطبان» جوایزی اهدا خواهد شد.


نمایشگاه «مروری بر 3 دهه طراحی جلد مجلات بزرگسال ایران» با حمایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و در سالن نگارستان تا پایان نمایشگاه مطبوعات پرپا خواهد بود.


نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 7 تا 13 آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظرات بینندگان