arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

هدیه عجیب به خبرنگارانی که آرم طرح ترافیک نمی گیرند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: خبرنگارانی که از دریافت آرم طرح ترافیک خود صرف نظر کنند به عنوان هدیه دوچرخه دریافت خواهند کرد .

به گزارش انتخاب ؛ سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه بازدید و افتتاح نمایشگاه تیتر، عکس و کارتون های ترافیکی گفت: هنوز برای رسیدن به ایده آل های ترافیکی و بهبود رفتارهای ترافیکی راه طولانی در پیش داریماو با اشاره به آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه که با هدف بازگویی رفتارهای ترافیکی و ارتقاء فرهنگ ترافیک برگزار شده، نشان می دهد هنوز راه طویلی تا رسیدن به ایده آل هایی که در حوزه ترافیک و اصلاح الگوهای رفتاری در این بخش مدنظر است، پیش رو داریم.وی افزود: این راه طولانی به منزله زمان طولانی برای رسیدن به ایده ال های ترافیکی نیست چرا که با همت و جدیت و باور می توان زمان رسیدن و تحقق این امر را کوتاه کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که وضعیت ترافیکی پایتخت را نسبت به زمان پذیرفتن مسئولیت در این حوزه چگونه ارزیابی می کنید، گفت : قضاوت را باید به شهروندان سپرد و درست نیست که من نسبت به عملکرد خودمان در شهرداری قضاوت کنم اما با اطمینان می گویم که توسعه حمل و نقل عمومی، استفاده از سیستم های هوشمند در این ناوگان، مناسب سازی معابر و توسعه معابر شهری اتفاقات بی نظیر و موفقیت های چشمگیری است که طی این سال ها به ثمر نشسته است .

تهران با شیب و آلودگی هوا هم می تواند میزبان دوچرخه باشد
تشکری هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک در سطح شهر تهران گفت: برخلاف برخی که تصور می کنند شهر تهران به دلیل شیب و آلودگی هوا مناسب دوچرخه سواری نمی دانند اما با توجه به آلودگی هوا و ترافیک شهر باید از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.وی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای دنیا که آلودگی هوا و ترافیک مشکل اصلی محسوب می شوند، دوچرخه به عنوان یکی از وسایل نقلیه عمومی به حساب می آید. از این رو مدیریت شهری هم در تهران به منظور کاهش آلودگی هوا در تلاش است دوچرخه را در اختیار همه اقشار جامعه قرار دهد اما اینکه چقدر استقبال بشود باید منتظر بود و دید. گرچه تا بدین جا شواهد حاکی از استقبالی چشمگیر دارد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: البته برای تحقق این امر باید زیرساخت های لازم فراهم شود. به عنوان مثال باید معابر خاصی که مجزا از معابر دیگر باشد برای دوچرخه سواری شهروندان تعبیه شود که این اقدام هم اکنون در دستور کار ماست. اما فعلا مشکل اصلی در این زمینه ورود دوچرخه به خیابان های شهر است چرا که سازندگان ما هنوز قدرت تامین نیاز شهر را ندارند و به رغم قراردادهایی که شهرداری با بعضی سازندگان دارد، هنوز دوچرخه ای تحویل داده نشده است.

تاثیر مشکلات ارز بر بازار دو چرخه
تشکری هاشمی با بیان اینکه تامین ارز به منظور واردات هم مشکلی جدی در این میان است، گفت: در این میان تولیدکننده داخلی نیز از عهده تحویل دوچرخه ها برنمی آید. از این رو تاخیر در تحقق این امر با توجه به به دلایلی که بیان شد، ناخواسته است. گرچه تلاش می کنیم در هر صورت دوچرخه های بیشتری را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
به گفته معاون شهردار تهران خبرنگارانی که از دریافت ارم طرح و ترافیک صرف نظر کنند می توانند دو چرخه هدیه بگیرند .

دو چرخه ام را دزد برد
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص میزان استفاده از دو چرخه توسط مدیران شهری گفت : من دو چرخه داشتم و استفاده هم می کردم اما متاسفانه دو چرخه ام را دزد برد . مطمئن هستم آن شخص از ان دوچرخه بیشتر از من استفاده می کند بنابراین از این موضوع ناراحت نیستم .

دوربین ها همه جا حضور نداشتند
مهدی چمران ،رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه تیتر، عکس و کارتون ترافیکی در جمع خبرنگاران با بیان این که تعامل خوبی میان رسانه ها و مدیریت شهری بر قرار است گفت : رسانه ها به گونه ای رفتار کنند که هر چه زودتر مسائل شهری را به شهروندان منتقل کنند .وی با اشاره به آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه تیتر عکس ترافیکی گفت : عکس ها خوبی در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده بود اما همه این دوربین ها در همه جای شهر حضور نداشتند زیرا موضوعات تعجب بر انگیز بیشتری در شهر مشاهده می شود .چمران اضافه کرد: عکس ها و تیتر های جالبی بود و به ما نشان می دهد مطبوعات به چه مسائلی توجه می کنند و برای ما نیز قابل تامل است .

ارتقای سطح کیفی اثار جشنواره
در حاشیه این افتتاحیه کاظمی دینان دبیر این جشنواره بابیان این که خبرنگاران استقبال خوبی از جشنواره ترافیک و رسانه داشته اند گفت : آثاری که خبرنگاران در این حوزه منتشر می کنند تاثیر بسیاری در سطح جامعه دارد و می تواند نقش تاثیر گذاری بر فرهنگ ترافیک داشته باشد .او ادامه داد:اثار ارسالی از لحاظ محتویی از سطح مناسبی برخوردار بوده و بیش از 1300 اثر هم به جشنواره ارسال شده است .

سطح پایین آثار ارسالی / افزایش آثار چالشی
به گزارش مهرشهرام جباری زادگان معاون آموزش سازمان ترافیک شهر تهران نیز با گلایه از سطح پایین اثار ارسال شده گفت: توقع ما این بود که آثار جشنواره از لحاظ کیفی به لحاظ سال‌های گذشته بهبود داشته باشد اما متاسفانه به لحاظ کیفی خواسته های ما در این زمینه برآورده نشده است. در بخش عکس و کارتن های ترافیکی نظر مسئولان خیلی برآورده نشده و در بخش تیتر هم می توانست بهتر از این باشد.

جبارزادگان با بیان اینکه بسیاری از داوران که آثار را برای داوری به آنها ارایه کردیم، معتقدند انتخاب منتخب ها بسیار سخت است بیان داشت: به نظر می رسد شرایط اجتماعی حاکم، ریسک پذیری خبرنگاران را کاهش داده از این رو ما شاهد عکس ها و تیترهای چالشی هستیم.وی ادامه داد: میزان مشارکت نشریات مکتوب و خبرگزاری‌ها در مقایسه با صداوسیما و رسانه‌های مجازی همواره بیشتراست و امسال نیز این مشارکت دیده می‌شود‌.نمایشگاه تیتر، عکس و کارتون های ترافیکی در سالن های بهار و تابستان خانه هنرمندان آغاز به کار کرده است و تا دروازدهم آبان ماه جاری نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان