arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

درآمد 5600 میلیارد تومانی دولت از ایرانسل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل ایرانسل کل درآمد دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آغاز به کار این اپراتور تاکنون را 81 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این مبلغ 5 هزار و 600 میلیارد تومان به دولت پرداخت شده است.

به گزارش انتخاب ،علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با فارس با بیان این در  مطلب و با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی ایرانسل اکنون نزدیک به 82 درصد است، گفت: در خصوص پوشش شهرها بیش از 2200 شهر و دهستان و بیش از 24 هزار روستای کشور با رشد سالانه ترکیبی 57 درصد در پوشش شهری، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
 
 دزفولی اظهار داشت: در پوشش جاده‌ای هم بیش از 21 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور با رشد سالانه ترکیبی 61 درصد تحت پوشش هستند. در حوزه پوشش جمعیتی رشد سالانه ترکیبی 13 درصد است.
 
 به گفته وی، به میزانی که پوشش جمعیتی افزایش می‌یابد، افزایش یک درصدی پوشش جمعیتی شبکه ممکن است سرمایه‌گذاریی را طلب کند که در ابتدا برای 5 یا 10 درصد پوشش شبکه انجام شده است.
 
مدیر عامل ایرانسل با اشاره به پوشش  شبکه تلفن همراه ایرانسل در سراسر کشور و تمام منطقه خلیج فارس نیز گفت: در پروانه صادره برای ایرانسل در سال هفتم قراردادی باید حدود 9 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش قرار می‌گرفتند اما تا 30 مهر ماه امسال، 21 هزار و 515 کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرار داده ایم.
 
وی افزود: در طی این مدت ایرانسل بیش از 16 هزار سایت با رشد ترکیبی 38 درصد در کشور نصب و را‌ه‌اندازی کرده است که ظرفیتی معادل 104 هزار TRX در سطح کشور ایجاد کرده است.
 
  به گفته دزفولی، ایرانسل در سال جاری علاوه بر تکمیل همه پروژه‌های Core و سوئیچ‌های اصلی شبکه در 10 مرکز سوئیچ اصلی، پروژه سوئیچ‌های فرعی در همه استان‌های کشور را تکمیل کرده و درحال حاضر از 47 سوئیچ فرعی در 31 استان کشور برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه رسیدن به پوشش 82 درصدی در کل شهرهای کشور، گفت: ایرانسل در چارچوب پروانه خود باید در مهر 91 میزان قطعی تماس‌های خود را به 1.5 درصد می‌رساند که درحال حاضر متوسط قطع تماس در شبکه ایرانسل 79 صدم درصد است.
نظرات بینندگان