arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

لوکس‌ترین خودرو دنیا زیر پای کیست؟ (+عکس)

درهای این خودرو به صورت گوش‌خرگوشی باز و بسته می‌شود و می‌تواند در مدت زمان کمتر از ۳ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرشین خودرو: مایکل جردن غول و ستاره بسکتبال است که دیگر هر کسی او را می‌شناسد. پرتاب‌های از راه دور او که یک‌راست در حلقه می‌افتد هیجان را در خون تزریق می‌کند. هر چقدر پرتاب‌های او در زمین بسکتبال زیبا و دیدنی‌است به همان اندازه هم خودروی شخصی‌اش چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

البته باید گفت خیلی از ستاره‌های دنیا هستند که صاحب چندین خودروی لوکس هستند اما جردن گویا همه سرمایه خود را یک‌کاسه کرده و تنها یک خودرو خریده! خودروی که به اندازه ۳ خودروی لوکس دیگر ستاره‌ها می‌ارزد.

به نوشته اقتصاد ایران آنلاین، مایکل جردن صاحب خودرویی‌است که شاید کم‌تر کسی در جهان توان خرید آنرا داشته باشد. مرسدس بنز SLR که با همکاری مک‌لارن ساخته شده‌است یکی از خاص‌ترین خودروهای کمپانی بنز و حتی دنیاست.















این خودرو به صورت عمده تولید نمی‌شود و فقط با سفارش قبلی مراحل ساخت آن کلید زده می‌شود. قیمت تمام شده این خودرو از ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار دلار متغییر است. اگر با دلار ۱۲۲۶ تومانی هم حساب کنیم قیمت این خودرو به ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

البته باید به یک نکته توجه داشت. در ایران قیمت برخی مدل‌های پورشه هم ۶۰۰ میلیون تومان است اما پورشه کجا و خودروی مایکل جردن کجا!

نکته اینجاست که قیمت پورشه در ایران به خاطر تعرفه‌های ۹۰ درصدی واردات خودرو سر به فلک گذاشته است ولی در حقیقت قیمت این خودرو به گرد پای بنز SLR مک‌لارن هم نمی‌رسد. بنابراین مایکل جردن بی هیچ حرفی صاحب لوکس‌ترین خودروی دنیاست.

این خودرو از نظر مشخصات فنی هم بسیار خاص است. موتور این خودرو از نوع کربنی‌است که تکنولوژیک‌ترین موتور خودرو به حساب می‌آید. جردن حدود دو سال پیش سفارش این خودرو را داد و در یک چشم به هم زدن توانست بار دیگر به صدر اخبار رسانه‌ها صعود کند.

درهای این خودرو به صورت گوش‌خرگوشی باز و بسته می‌شود و می‌تواند در مدت زمان کمتر از ۳ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

اگر به ظاهر و ساختار این خودرو نگاه کنیم متوجه می‌شویم که کمپانی دقیقا متوجه سرعتی بودن این خودرو شده‌است. زیرا طراحی این خودرو به طوری‌است که در سرعت‌های بالا از چپ شدن یا گیج‌زدن فرمان جلوگیری می‌کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
1
33
یا شما از ماشین سر در نمیارین، یا ما رو چیز فرض کردین!
این ماشین هم از نظر قیمت، هم سرعت، هم لوکس بودن، به گرد پای بوگاتی نمیرسه. بوگاتی مدلهای مختلفی داره. بالای 1 میلیون دلار هم قیمتشونه.
موندم کی این خبر نوشته!
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
1
29
واقعا مطمئنيد اين خودرو لوكس ترين خودروي دنياست. لطفا اطلاعات ماشيني خودتونو بيشتر بيشتر كنيد. در دنياي خودروهاي لوكس،‌ 600 ميليون تومن يه شوخي بيشتر نيست
نظرات بینندگان