arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

رویانیان: بی‌حرمتی و توهین کردند/شرایط تغییر نکند، کفاشیان باید برود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از ترک مجمع گفت: در این جلسه بی‌حرمتی و توهین شد و چیزهایی دیدم که نمی‌توانم بگویم.

محمد رویانیان در حاشیه جلسه امروز مجمع گفت: به نظر می‌رسد حرمت دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران حفظ نمی‌شود. جلسه، رفتار و گزارشی که داده می‌شد مناسب نبود. آدم‌های بزرگی که همه مدیرعامل باشگاه‌های فوتبال ایران هستند در این جلسه حضور داشتند، اما اینکه بی‌حرمتی شود، خوب نیست.

وی افزود: گزارش مالی بدون هیچ برنامه و جدولی به صورت شفاهی می‌دهند و بدون هیچ مدرکی صحبت می‌کنند، ما یک ریال ندیدیم و نمی‌دانیم پول کجاست. حق پخش، حق بلیت‌ فروشی و ... را نگرفته‌ایم. ساختار و چیدمان درست نیست. فتح‌الله‌زاده مدیرعامل یکی از بزرگترین باشگاه‌های کشور است. فکر نمی‌کردم همه چیز را صوری ببینم به همین دلیل نشست را ترک کردم.

رویانیان در مورد اینکه آیا این جلسه سالم بود، اظهار داشت: ‌همه افراد در جلسه سالم هستند، اما نحوه گزارش سالم نیست. چیزهایی دیدم که نمی‌توانم بگویم.

وی در مورد برگزاری نشدن جام حذفی خاطرنشان کرد: کاری نمی‌توانیم بکنیم و طبق معمول بی‌نظمی وجود دارد. تنها 150 روز بازی برگزار می‌شود. 12 ماه پول بازیکن را می‌دهیم اما نمی‌توانیم 6 ماه از آنها استفاده کنیم. جام حذفی منتفی شد، لیگ هم نصفه و نیمه برگزار می‌شود. برخی از کشورها 3 لیگ برگزار می‌کنند اما ما نمی‌توانیم بازی‌ها را به خوبی انجام دهیم. چرا مقررات علیه ما است؟

رویانیان تاکید کرد:‌ چرا حق تیم‌هایی را که در رده پائین‌تر هستند و می‌توانند از جام حذفی به عنوان فرصتی برای خودنمایی استفاده کنند را می‌خوریم؟ جام حذفی نباید تعطیل شود.

رویانیان در مورد حمایتش از کفاشیان در هنگام انتخابات فدراسیون از علی کفاشیان، گفت: هیچ اشکالی ندارد، تذکر هم می‌دهیم. فوتبال را باید درست کنیم، اخلاق را هم باید درست کنیم. سیستم، اقتصاد و مدیریت مناسب باید ایجاد کنیم. تا به حال تغییری ندیده‌ام.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه تنها 5 دقیقه در این جلسه حضور داشت، عنوان کرد: در جایی بودم که نتوانستم به موقع در جلسه حضور یابم، جلسه واجب و مهمی بود که باید در آن حضور پیدا می‌کردم و پس از آن به اینجا آمدم. گفتم قبل از رأی‌گیری بیایم و شرایط را ببینم اما شرایط طوری بود که جلسه را ترک کردم. خیلی چیزها به ضرر آدم است اما با این وجود باید حرف‌مان را بزنیم.

رویانیان در مورد برگزاری مجمع اضطراری و اینکه آیا جزو موافقان برکنار شدن کفاشیان است، گفت: با این تفکر چنین کاری را انجام نداده‌ام، آدمی نیستیم که برای زدن کسی برنامه‌ریزی کنم اما اگر این شرایط تغییر نکند باید این کار انجام شود.

وی در مورد عملکرد سازمان لیگ در سال گذشته عنوان کرد: نمی‌شود مقایسه کرد. پارسال هم جام حذفی بود و هم لیگ به صورت منظم برگزار می‌شد، هرچند که در مقطعی سر ما را بریدند و بازی جام حذفی را به آن شکل برای ما برگزار کردند. پارسال هم انتقاداتی وجود داشت.

رویانیان در مورد اینکه آیا مطرح کردن این حق باعث ایجاد اختلاف با فتح‌الله‌زاده نمی‌شود، گفت: ما با هم رفیق هستیم و رفاقت هم می‌کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد مانوئل ژوزه اظهار داشت: ‌تکلیف ژوزه مشخص است و او در حال حاضر کارش را ادامه می‌دهد.

وی بار دیگر در مورد جلسه امروز تاکید کرد: صحنه‌ای دیدم که نمی‌توانم قبول کنم. دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. صحنه بدی بود. در خصوص مجمع چیزی نمی‌توانم بگویم و اگر لازم باشد شاید یک روز این مسئله را مطرح کنم. به یکی از دوستان من توهین شد و به همین خاطر بلند شدم نمی‌توانم از دوستم اسمی ببرم.

رویانیان در مورد شکایت آرفی و مذاکره با تیموریان، گفت: آرفی بعد از یکی دو سال شکایت کرد که جواب او را می‌دهیم. در مورد خارجی‌ها زیاد شلوغ نکنید. با تیموریان هم قبلا صحبت کردم او فعلا قرارداد دارد و به تازگی صحبتی با او نداشتیم.

وی در مورد اینکه با برانکو صحبتی داشته است، گفت:‌ برانکو قرارداد دارد و نمی‌تواند به ایران بیاید. او باید از تیم کنار گذاشته شود و مشکل مالیاتش حل شود تا بتوانیم با او صحبت کنیم.

رویانیان که با پرسشی درباره مجمع امروز مواجه شده بود، گفت: متأسفانه تریبونی در اختیارمان قرار نداشت که صحبت‌ها و نظرات خودرا مطرح کنیم. وقتی نقد نباشد برگزاری مجمع چه فایده‌ای دارد؟ این را هم بگویم که نمی‌خواهم رئیس جمهور، رئیس مجلس و یا رئیس سازمانی شوم. به دنبال مسائل انتخاباتی هم نیستم.

وی ادامه داد: به خاطر نمایندگان هیئت ها و اعضای مجمع حضور پیدا کردم اما به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مخصوصا استقلال بی حرمتی شد. صورت‌های مالی را هم که مطرح کردند کاملا صوری بود. بی نظمی هم وجود داشت. ای کاش اجازه می‌دادند و می‌توانستم حرف‌هایم را بزنم که چه اتفاقاتی افتاده است. بزرگانی زیادی در مجمع بودند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: آقایان گفتند که وضعیت خوب است و همه گل و بلبل می‌گفتند اما واقعا اینطور نیست. شرایط سختی داریم. اگر چالش و نقد نباشد همان بهتر که مجمع را برگزار نکنند.

رویانیان در مورد وضعیت کریمی گفت: در جلسه بعدی کمیته فنی باشگاه تکلیف این بازیکن را مشخص خواهیم کرد. خواهش می‌کنم شرایط را برای این بازیکن سخت‌تر نکنید. من، کریمی و ژوزه موقعی برای پرسپولیس مفید خواهیم بود که برای این تیم کاری کنیم. اگر ارزشی نداشته باشیم فایده‌ای ندارد. اسم ها مهم نیستند. کریمی بازیکن با ارزش و بزرگی است و لعنت بر کسی که منکر این باشد.

وی تأکید کرد: خیلی‌ها در این مدت مرا زده‌اند. متأسفم که شفاف‌سازی در فوتبال ایران کار بسیار دشواری است. می‌دانم پرسپولیس وضعیت خوبی ندارد و هواداران از این موضوع ناراضی هستند اما آب که از سر گذشت چه یک وجب چه یک وجب و نیم! قول می‌دهم پرسپولیس به بالای جدول برسد و هر کاری که از دستم برآید انجام خواهم داد.


نظرات بینندگان