arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱

قیمت خرید تضمینی گندم 650 تومان تعیین شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای سال زراعی 92-91 با احتساب تشویقی، قیمت خرید تضمینی گندم معمولی 650 تومان و گندم دوروم 680 تومان تعیین شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، ناصر توکلی افزود: براساس مصوبه ای که نمایندگان ویژه رئیس جمهور اتخاذ کردند، مقرر شد، قیمت تضمینی گندم در سال زراعی 92-91 به ازای هر کیلوگرم با 2 درصد افت غیر مفید و 4 درصد افت مفید 5500 ریال برای گندم معمولی و 5800 ریال برای گندم دوروم باشد.

وی تصریح کرد: در بند پایانی این مصوبه جایزه تولید پیش‌بینی شده و در این راستا به ازای هر کیلوگرم گندم مبلغ 1000 ریال بابت پاکی، کرایه حمل، تخیله و بارگیری و کیفیت گندم تولیدی به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

توکلی گفت: بنابراین قیمت هر کیلو گندم معمولی در صورت پاک بودن برابر جدول خرید مبلغ 6500 ریال و برای گندم دوروم مبلغ 6800 ریال پرداخت خواهد شد.

نرخ خرید تضمینی گندم پیش از این 550 تومان بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک کشاورز
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
4
هرچند هنوز تا قیمت واقعی گندم فاصله زیادی است اما دولت یک کار دیگر هم باید بکند. آن هم اینکه سیستم خریدی که 2 سال است به بخش خصوصی واگذار شده را دوباره دولتی کند. سال 90 ما کشاورزها به عینه دیدیم که بخش خصوصی در اعمال افت مفید و غیر مفید چه اجحافی در حقمان کرد و گندمی که قیمت واقعی اش حدود 360 تومان بود را در حدود 300 تومان و حتی در مواردی 250 تومان خریداری کرد و مطمئمنم که موقع تحویل به دولت همه را به قیمت بالا فروخت. این مورد بسیار مشابه استخدامهای شرکتی در ادارات است که یک شرکتی می آید و از پرداختی دولت به کارگرانش درصد بالایی را برای خود نگه می دارد.
نظرات بینندگان