arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱

رحیمی: نمی‌توانیم مردم را از مشکلات آگاه سازیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رحیمی با بیان اینکه "مردم باید بدانند چه کسانی به بانک‌ها معوقه دارند و معوقات خود را پرداخت نمی‌کنند و مقاومت می‌کنند"، گفت: ما در شرایط تحریم هستیم و دشمن تلاش دارد همه راه‌ها را به روی ما ببندد و ما هم تلاش می‌کنیم با راه‌های مختلف کار خود را انجام دهیم و موفق هم می‌شویم اما بدانید در این تحریم‌ها یک‌صدم اذیت‌هایی که در داخل احساس کردیم در خارج از کشور برای ما ایجاد نشد اما نمی‌توانیم ملت را از مشکلاتی که داریم آگاه کنیم؛ مشکلاتی که برخی از آنها را توانسته‌ایم حل کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمدرضا رحیمی در مراسم رونمایی از کارت ملی هوشمند اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید برخی مواقع در کشور عده‌ای خوردند و بردند، به عنوان مثال من که در دیوان محاسبات بوده‌ام، می‌دانم که در گمرک و در پروسه صادرات و واردات چه اتفاقاتی می‌افتد و اگر کارت شناسایی‌ها هوشمند و وضعیت صادرات و واردات افراد مشخص شود جلوی بسیاری از مسائل گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما میلیاردها دلار به واردکنندگان می‌دهیم اما برخی از آنها اجناس وارد شده را به قیمت دلار آزاد به فروش می‌رسانند. به عنوان مثال ما به کسانی زمانی دلار 1050 تومانی دادیم و آن فرد هم کالاهای وارداتی خود را به دلار 1800 تومان و دو هزار تومان فروخت. درست کردن چنین کارتی جلوی این نوع فسادها را می‌گیرد.

رحیمی با بیان اینکه "مردم باید بدانند چه کسانی به بانک‌ها معوقه دارند و معوقات خود را پرداخت نمی‌کنند و مقاومت می‌کنند"، گفت: همه‌چیز باید شفاف شود جز در موارد خاص که در همه جای دنیا سری است. ما در شرایط تحریم هستیم و دشمن تلاش دارد همه راه‌ها را به روی ما ببندد و ما هم تلاش می‌کنیم با راه‌های مختلف کار خود را انجام دهیم و موفق هم می‌شویم اما بدانید در این تحریم‌ها یک‌صدم اذیت‌هایی که در داخل احساس کردیم در خارج از کشور برای ما ایجاد نشد اما نمی‌توانیم ملت را از مشکلاتی که داریم آگاه کنیم؛ مشکلاتی که برخی از آنها را توانسته‌ایم حل کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور با انتقاد از مطالب برخی رسانه‌ها اظهار کرد: برخی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از برخی اتفاقات اطلاع ندارند و نمی‌توان هم همه آنها را مطلع و آگاه کرد.

رحیمی در ادامه با تاکید بر لزوم شفافیت در امور گفت: برخی افراد هستند که 100 میلیارد تومان وام گرفته‌اند اما تنها 10 میلیارد آن را هزینه کرده‌اند و همین افراد باز هم می‌آیند و تظاهرات می‌کنند. به نظر من باید همه اینها را شفاف کرد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: یکی از مزیت‌های کارت هوشمند، آسان شدن کارها برای مردم است؛ البته این شفافیت مشکلاتی هم ایجاد می‌کند اما هزاران مزیت دارد که صداقت یکی از آنهاست. کارت هوشمند مثل آیینه شفاف عمل می‌کند و مقدمه‌ای برای کارهای بزرگ است.

معاون اول رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با توجه به حضور خانواده شهید فهمیده در مراسم، شهید فهمیده را یکی از افراد بی‌نظیر در تاریخ معرفی کرد و افزود: شهید فهمیده چهره یگانه‌ای در تاریخ است و نظیر او خیلی کم به وجود می‌آید که می‌تواند منشاء آثار زیادی باشد.

وی همچنین از ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال تقدیر کرد و گفت: دکتر اردکانی بعد از وزارت پست‌های دیگری هم قبول کرد در حالی که برخی افراد وقتی از وزارت کنار گذاشته می‌شوند دیگر پست‌های پایین را قبول نمی‌کنند و این روحیه کار و تلاش در جناب اردکانی بسیار ستودنی است.

معاون اول رییس‌جمهور قبل از سخنان خود، کارت ملی هوشمند را رونمایی کرد.
نظرات بینندگان