arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱

وزیر ارتباطات: دانش بشر در سال 2020 هر 73 روز 2 برابر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال 2020 دانش بشر هر 73 روز یک بار به میزان 2 برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر امروز چهارشنبه 10 مهر در مراسم رونمایی از نسخه جدید پرتال اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در محل غرفه این نهاد در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها در مصلی برگزار شد، حضور یافت.

تقی پور این اتفاق را اقدام موثری در توسعه نشر فرهنگ و معارف اسلامی - ایرانی در فضای مجازی خواند و گفت: امروز یکی از مباحث بسیار مهم و اساسی، حضور متون فارسی و معارف اسلامی در فضای مجازی است که بحمدالله از نظر محتوا بسیار غنی و برای انسان‌ها آگاهی بخش است.

وی افزود: با این حال به دلایل مختلف انتشار این محتواهای غنی در فضایی که روز به روز با سرعت بسیار بالا در حال توسعه است، از سوی ما کم بوده و شاید این یکی از خلاهای کار ما در داخل کشور بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: امروزه در هر بازه زمانی 5 ساله دانش منتشره بشر 2 برابر می‌شود؛ در واقع در فاصله سال‌های 2005 تا 2010 هر چه دانش از اول خلقت بشر بوده، به 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

رضا تقی پور ادامه داد: در سال 2020 این فاصله به 73 روز می‌رسد؛ یعنی هر 73 روز دانش منتشره بشر به 2 برابر افزایش پیدا خواهد کرد. این یعنی اینکه ما در داخل کشور هم نیاز به مجاهدت جدی داریم.

وی ابراز امیدواری کرد سهم زبان فارسی و دانش بومی ایرانی در دانش آینده بشر نه تنها حفظ شود بلکه افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهمترین ابزارها و راه‌های توسعه معارف انقلاب اسلامی دسترسی به فضاهای مجازی است و امیدوارم تلاشی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام شده، سرآغازی برای انتشار این معارف به زبان‌های مختلف باشد و جای خالی آنها را برای انسان از خودبیگانه غربی که همه چیز را واگذاشته، پر کند.

تقی پور همچنین یادآور شد: امیدواریم با ایجاد پورتال‌های نسل جدید امکان دسترسی و بارگزاری محتواهای مفید برای دسترسی همه مردم جهان فراهم شود.

در این برنامه همچنین منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سخنانی با اشاره به بارگزاری بیش از 1 میلیون و 300 هزار مقاله مطبوعاتی در سایت اطلاع‌رسانی موسسه نمایه، گفت: کل مقالاتی که از ابتدا تاکنون در ایران چاپ شده، حدود 2.5 میلیون است که به این ترتیب بیش از 50 درصد آنها در سایت موسسه نمایه اطلاع‌رسانی شده است.

وی همچنین از رونمایی از پورتال جامع خلیج فارس ظرف 3 ماه آینده در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
نظرات بینندگان