arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۴۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱

آماده باش جهان برای حمایت از توفان زدگان آمریکا / خبری از وزارت خارجه ایران نیست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عصرایران نوشت: با بروز توفان در شرق آمریکا ، دولت های مختلف در جهان نسبت به سرنوشت شهروندان خود در آمریکا حساس شده و اطلاع رسانی درباره سرنوشت آنها و کمک به اتباعشان را در دستور کار خود قرار داده اند. برخی از کشورها نیز ضمن اعلام شماره تلفن هایی، خود را برای ارائه خدمات به شهروندانشان در مناطق طوفان زده آماده کرده اند. از جمله وزارت خانه های کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ، سفارتخانه های خود در آمریکا را برای خدمت رسانی به شهروندان در معرض خطرشان ، به حالت آماده باش در آورده اند. 

توفان سندی

به گزارش عصر ایران، به عنوان مثال "سالم العبدالله"سفیر کویت در واشنگتن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با وجود توفان در شرق آمریکا، حال همه شهروندان و دانشجویان کویتی خوب است. سفارت کویت به تلاش های خود برای تماس با شهروندان و دانشجویان کویتی در مناطق آسیب دیده از توفان سندی ، برای کسب اطلاع از وضعیت آنها ادامه می دهد. 

وی با اعلام شماره تلفن های اضطراری سفارت کویت در واشنگتن افزود: سفارت کویت تاکنون هیچ پیامی را درباره بروز وضعیت اضطراری برای شهروندان کویتی دریافت نکرده است. سفارت کویت همچنان در آمادگی کامل برای دریافت تماس ها و سؤالات شهروندان موجود در مناطق توفان زده را دارد.

توفان سندی

وزارت خارجه امارات هم از شهروندان این کشور در آمریکا به ویژه در مناطق در معرض آسیب توفان سندی خواست برای مقابله با آسیب های احتمالی این توفان خود را آماده کنند.

این موضوع را عیسی عبدالله الکلبانی مدیر کل امور شهروندان در وزارت خارجه امارات بیان کرد و گفت: اماراتی های مقیم آمریکا باید به توصیه های اعلام شده از سوی مقامات محلی برای مقابله با آسیب دیدگی از توفان سندی پایبند باشند.

وی افزود: وزارت خارجه امارات با همکاری سفارت این کشور در واشنگتن اتاق عملیات 24 ساعته راه اندازی کرده است تا به پیگیری وضعیت شهروندان و ارتباط با آنها بپردازد. 
این مقام رسمی وزارت خارجه امارات همچنین از شهروندان اماراتی خواست در صورت بروز هر گونه اتفاق اضطراری با شماره تلفن های تعیین شده سفارت یا وزارت خارجه تماس بگیرند.

توفان سندی

سفیر قطر در آمریکا نیز اعلام کرد که هیچ آسیبی به شهروندان قطری در طوفان سندی آمریکا وارد نشده است. وی در مصاحبه با روزنامه الشرق چاپ دوحه گفته است: از طریق سایت سفارت و تلفن با شماری از شهروندان قطر در آمریکا تماس برقرار شده و از سلامت شهروندان قطری در مناطق در معرض آسیب های توفان اطمینان کسب شده است.

همچنین شماره تلفن هایی ویژه ای برای تماس هایی در شرایط اضطراری اعلام شده تا شهروندان قطر در آمریکا بتوانند در صورت نیاز با سفارت خود در آمریکا تماس بگیرند.

توفان سندی

از سوی دیگر عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در واشنگتن هم اعلام کرد: حال شهروندان و دانشجویان سعودی در آمریکا خوب است و از توفان سندی ، آسیبی به آنها وارد نشده است.

محمد العیسی رایزن فرهنگی سفارت عربستان در واشنگتن هم گفته است که این سفارت به هزینه خود 40 دانشجوی سعودی را از مکان های توفان زده آمریکا به هتل هایی در شهرهای امن منتقل کرده است.

وی همچنین شماره تلفن هایی با امکان تماس 24 ساعته را برای شرایط اضطراری شهروندان سعودی در آمریکا اعلام کرد و از آنها خواست در صورت نیاز، با این شماره تلفن ها تماس برقرار کنند. 

توفان سندی

در این میان ، برغم آن که ایرانیان پرشماری از جمله دانشجویان کشورمان در آمریکا و در مناطق توفان زده مقیم هستند و با توجه به این که دفتر   حفاظت از منافع ایران در واشنگتن نیز دایر است ، هنوز خبری از اقدامات وزارت خارجه ایران در خصوص اطلاع رسانی راجع به سرنوشت ایرانیانی که در معرض خطرات توفان سندی هستند ، در دست نیست!

تا کنون ده ها نفر در توفان سهمگین سندی جان خود را از دست داده اند. سندی ، یکی از 15 توفان بزرگ تاریخ آمریکاست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
3
42
اول به داخل ایران برسید با این گرونی خارج پیش کش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
2
32
انتخاب دست بردار. آخه ما سفارتخونه مون توي آمريكا كجا بود كه بخواهيم مثل بقيه كشورها اقدام كنيم.
ali
|
Netherlands
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
57
ورزقان آباد شد بریم نیویورکو آباد کنیم !
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
24
چه خوش خیال؟
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
1
19
همه چيز رونبايد با س+ي+ا+س+ت قاطي كرد.
بـابـایــــی
|
United States
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
1
33
شاید میخواندبا یک هیئت چند صد نفره تشریف ببرند اونجا !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
1
27
واقعا دست هممون درد نکنه ماشاالله ادعای همنوع دوستی و انسانیتمون گوش فلک رو پر کرده فقط ادعا داریم خدارو شکر!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
33
ما همیشه دوزاریمون دیر میافته
نظرات بینندگان