arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱

توقیف 1043 شناور حامل سوخت قاچاق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی‌رغم اعمال سهمیه‌بندی‌ها در حوزه عرضه و توزیع سوخت گازوئیل، معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان آماری را ارائه می‌دهد که براساس آن میزان کشفیات قاچاق این سوخت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدودا دو برابر شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس ، گل‌محمدی بامری با بیان اینکه سوخت سرمایه ملی تمام ایرانیان است، اظهار داشت: عده‌ای قاچاقچی از این سرمایه سوء استفاده کرده و به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کنند.

وی در ادامه به علل و ریشه‌های پدیده قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه و دل نگرانی ما در سطح استان پدیده قاچاق سوخت به ویژه قاچاق سوخت نفت‌گاز (گازوئیل) است که توسط عده‌ای دلال، سودجو و قاچاقچی این سرمایه ملی از مرزهای خاکی عبور و از طریق مرز دریایی به کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق می‌شود.

معاون استاندار هرمزگان یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اجرای طرح‌های مهار و کنترل در مبادی ورودی و خروجی استان تا حدودی این پدیده کنترل شده است.

وی افزود: یکی از خلأهای قاچاق سوخت وجود کارت‌های سوخت فاقد هویت سایر استان‌ها و دست به دست شدن این کارت‌ها توسط رانندگان برخی کامیون‌ها بود که این گونه کارت‌ها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان شناسایی و ابطال شد.

بامری، با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 725 مورد بازرسی و نظارت از جایگاه‌های سوخت استان صورت گرفته است، افزود: در شش ماهه نخست سال 90 مقدار دو میلیون و 511 هزار و 790 لیتر و در شش ماهه نخست سال 91 مقدار پنج میلیون و 672 هزار و 897 لیتر سوخت کشف و ضبط شد و متخلفان و قاچاقچیان به دستگاه قضایی معرفی شدند تا با آنان برخورد لازم صورت گیرد.

وی گفت: هزار و 43 فروند شناور حامل سوخت قاچاق در شش ماهه نخست سال جاری اعم از موتور لنج، قایق و کشتی در آب‌های استان توقیف شده است.

معاون استاندار هرمزگان از تحویل سوخت مازاد بر نیاز رانندگان خودروهای سنگین، موتور پمپ‌های کشاورزی، موسسات و خودروهای کرایه‌ای، لنج‌های صیادی و تجاری به عنوان عوامل بروز پدیده قاچاق سوخت نام برد و تصریح کرد: با تشکیل نشست‌های کارشناسی و بررسی و مراقبت‌های شدید یگان‌های انتظامی، دریابانی و ستاد مبارزه با قاچاق سوخت استان و اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده ساحلی، کشف مخازن و لوله گذاری‌های زیر زمینی از روستا تا ساحل، این مشکل تا حدودی مرتفع و راه‌های قاچاق سوخت مسدود و زمینه‌های کاهش فراهم شده است.

بامری همچنین از توقیف شش ماهه خودروهای حامل سوخت قاچاق خبر داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه انجام این قبیل اقدامات کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت در استان را در پی داشته است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های ستاد مبارزه با قاچاق سوخت هرمزگان، زمینه حفاظت و استفاده بهینه از این سرمایه ملی در استان بیش از پیش فراهم شده است.
نظرات بینندگان