arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱

علی لاریجانی: رسانه‌ها نقش مهمی در وحدت مسئولان دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که توصیه مقام معظم رهبری به عدم اختلاف تنها مربوط به سران قوا نیست و همه مسئولان باید به این نکته توجه کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به مصلای تهران آمده بود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان مطالب مهمی را درباره اختلافات مطرح فرمودند. مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف نظر اشکالی ندارد اما اختلافات نباید رسانه‌ای شود.

لاریجانی افزود: عدم اختلافی که مقام معظم رهبری فرمودند نه تنها برای سران قوا بلکه برای همه مسئولان بود. در شرایط کنونی ما باید با یک نگاه مثبت کارها را جلو ببریم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در وحدت مسئولان دارند گفت: رسانه‌ها نباید طوری فعالیت کنند که مسئولان را در شرایطی قرار بدهند که اطلاعاتی از آنها بگیرند و مشکل درست کنند تا این موضوع هم به یک مسئله تبدیل شود.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی درباره نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: ما مستمراً با رسانه‌ها در طول روز ارتباط داریم و از کارهای آنها استفاده می‌کنیم چه رسانه‌های الکترونیک باشد چه رسانه‌های تصویری و صدا و سیما.

رئیس مجلس شورای اسلامی رسانه‌ را رکن مهم مردم‌سالاری دانست و با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی رشد خوبی در عرصه رسانه‌ها انجام شده است،تصریح کرد: باید فعالیت رسانه‌ها تقویت شود چرا که موجب شفافیت در امور می‌شود.

«به لحاظ فکری، سیاسی، دینی و فرهنگی لازم است رسانه‌ها تقویت شوند. البته بعد از انقلاب اسلامی گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و ما شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده‌ایم که البته باید استمرار داشته باشد.»

وی از پیشرفت رسانه‌های استانی در کشور خبر داد و آن را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و افزود: متأسفانه به خاطر گرانی کاغذ رسانه‌های مکتوب ما با مشکلات زیادی مواجه هستند. البته در اینباره ظاهراً آقای حسینی وزیر ارشاد تلاش می‌کند تا مشکلات را برطرف کند.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی درباره حمایت مجلس از مطبوعات تصریح کرد: اکنون طرحی در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح است تا قانون جامع رسانه‌ها را تنظیم کند. قرار بود لایحه‌ای از سوی دولت درباره مطبوعات به مجلس ارائه شود اما نشد. به نظرم قانون جامع رسانه‌ها کلیت کارهای مختلف رسانه‌ها را در بر می‌گیرد که امیدواریم در آینده بررسی و تصویب شود.

خبرنگاری از لاریجانی درباره بسته پیشنهادی مجلس به دولت سئوال کرد که لاریجانی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: بسته پیشنهادی در مجلس مطرح نیست. چرا که مسئولیت کارها به عهده دولت است،مسائل اقتصادی مسائل مهمی است و ما تأکید داریم که مشکلات حل و فصل شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره مشکلات اخیر ارزی گفت: مجلس دو موضوع را پیگیری کرده است، اول این که مابه‌التفاوت قیمت ارز کجا هزینه می‌شود. اخیراً دیدم که مصوبه مجلس درباره تعیین تکلیف مابه‌التفاوت قیمت ارز در شورای نگهبان تأیید شده است.

لاریجانی افزود: بحث دیگری که در مجلس مطرح است اجرای فاز دوم یارانه‌ها است. اکثر نمایندگان مجلس معتقدند اجرای فاز دوم در شرایط کنونی مصلحت نیست چرا که زمینه‌های آن فراهم نشده و مردم آمادگی چنین کاری را ندارند.

رئیس ملجس شورای اسلامی به اهمیت بررسی لایحه بودجه 92 اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی لازم است بحث بودجه لطمه نبیند و با دقت بررسی شود.

وی به اهمیت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد اشاره کردو گفت که مجلس شورای اسلامی در این زمینه تلاش‌های خود را خواهد کرد.
نظرات بینندگان