arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

اوباما یک درصد از رقیبش جلو افتاد

همزمان با این نظرسنجی در آمریکا، نتیجه تحقیقات در سرزمین های اشغالی نیز نشان داده است که 85 درصد از امریکایی های ساکن سرزمین های اشغالی به میت رامنی رای می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرآنلاین نوشت :

در تازه ترین نظرسنجی ها باراک اوباما یک درصد از رامنی پیشی گرفته است.

47 به 46. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین نظرسنجی های انجام گرفته یک درصد از رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.

به گزارش رویترز، در سه روز گذشته نتیجه نظرسنجی ها در ایالات متحده تقریبا ثابت بوده است. بر اساس نظرسنجی که توسط رویترز با همکاری موسسه Ipsos در واپسین روزهای منتهی به انتخابات به شکل روزانه انجام می گیرد، کاندید جمهوری خواهان 46 درصد از آرا را تاکنون به نام خود سند زده است.

تحلیل گران اعتقاد دارند که این میزان اختلاف درصد میان اوباما و رامنی پس از توفان سندی چندان قابل توجه نیست . به نظر می رسد که طرفداران هر دو کاندید تصمیم خود را گرفته و تصمیمی برای تغییر رای ندارند.تنها 11 درصد از طرفداران رامنی ادعا کردند که ممکن است در دقیقه نود نظرات خود را عوض کنند. در خصوص اوباما نیز 8 درصد از طرفدارانش چنین نظری دارند. 26 درصد از رای دهندگان نیز رای نهایی خود را انتخاب کرده اند. در این 26 درصد، 52 درصد اوباما و 43 درصد هم رامنی را انتخاب کردند. البته به این رای نمی توان اطمینان کرد چرا که دموکرات ها به شکل سنتی زودتر از جمهوری خواهان تصمیم خود را می گیرند.

همزمان با این نظرسنجی در آمریکا، نتیجه تحقیقات در سرزمین های اشغالی نیز نشان داده است که 85 درصد از امریکایی های ساکن سرزمین های اشغالی به میت رامنی رای می دهند. در  این نظرسنجی که 1572 نفر در آن شرکت کرده اند، 62 درصد نیز تاکید کرده اند که در انتخابات کنگره به جمهوری خواهان رای می دهند و 28 درصد هم دموکرات ها را برای کنگره ترجیح می دهند.
نظرات بینندگان