arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

خسارت 50 میلیارد دلاری توفان سندی

شبکه خبری "ان بی سی" در مطلبی نوشت : صدها هزار نفر از مردم شهر نیویورک، "لانگ آیلند" و نیوجرسی ممکن است در 10 روز آتی با قطعی برق روبرو باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خسارت 50 میلیارد دلاری توفان سندی و احتمال قطعی برق در نیویورک، "لانگ آیلند" و نیوجرسی در 10 روز دیگر از جمله آخرین پیامدهای این توفان سهمگین است.

به گزارش مهر، لس آنجلس تایمز در گزارشی با اشاره به تلفات توفان سندی در آمریکا و کشف دو جسد دیگر خسارات وارده بر قطارهای زیرزمینی و نیروگاههای برق در پی این طوفان را 50 میلیارد دلار برآورد کرد.

توفان سندی پس از توفان کاترینا بدترین و بیشترین آمار تلفات را در تاریخ آمریکا داشته است و تاکنون زندگی 50 میلیون نفر را مختل کرده و یک میلیون نفر را مجبور به تخلیه خانه های خود کرده است.

همچنین توفان سندی سبب شده تا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنامه های تبلیغاتی خود را لغو کنند. در همین حال باراک اوباما تصمیم گرفته تا در واشنگتن بماند و راه حل مقابله با توفان سندی را بررسی کند.

خبر دیگر اینکه شبکه خبری "ان بی سی" در مطلبی نوشت : صدها هزار نفر از مردم شهر نیویورک، "لانگ آیلند" و نیوجرسی ممکن است در 10 روز آتی با قطعی برق روبرو باشند.

در همین حال 228 هزار نفر در شهر منهتن با قطعی برق روبرو هستند و پیش بینی می شود که پس از روز شنبه نیز 400 هزار خانوار زندگی خود را در تاریکی به سر ببرند.

مناطق ساحلی به علت خیزش امواج در معرض خطر زیادی هستند. در شهر "آتلانتیک سیتی" در ایالت نیوجرسی ۳۰ هزار نفر از شهروندان این شهر از خانه هایشان تخلیه شده اند و شهر تقریبا زیر آب است.

در شهر نیویورک و در جزیره منهتن، از ۳۷۵ هزار نفر از مردم خواسته شده تا خانه هایشان را ترک کنند، رودخانه های اطراف منهتن، طغیان کرده و آب این رودخانه ها وارد خیابانهای شهر شده است.

تحلیلگران سیاسی در آمریکا می گویند که اگر اوباما بتواند مدیریت خوبی از خود نشان دهد به انتخاب شدنش کمک می کند.

سندی که ابتدا توفان استوایی بود و حالا به یک "ابر توفان" تبدیل شده است. سرعت وزش بادهای ناشی از توفان در لحظه ورود به خاک ایالت نیوجرسی، حدود ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت بود.
نظرات بینندگان