arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
ابومازن در گفتگو با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی:

تا وقتی من باشم خبری از انتفاضه سوم نیست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابومازن شب گذشته در گفتگو با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی سوال برانگیز و در ادامه رویکرد سازشکارانه اش اعلام کرد تا زمانی که من رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باشم، انتفاضه سومی علیه اسرائیل رخ نمی دهد.

به گزارش مهر به نقل از فلسطین الیوم ، ابومازن شب گذشته در گفتگو با کانال دو تلویزیون رژیم صیونیستی گفت: تا زمانی که من رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باشم، انتفاضه سوم مسلحانه علیه اسرائیل رخ نمی دهد.

وی همچنین از حق خود برای بازگشت به زادگاهش در فلسطین اشغالی عقب نشینی کرد و افزود: ما خواستار استفاده از خشونت و سلاح نیستیم و می خواهیم از سیاست، مذاکرات و دیپلماسی به عنوان ابزارهای مقاومت مسالمت آمیز استفاده کنیم.

ابومازن که در سال 1948 از زادگاهش در شهر صفد در منطقه الجلیل بیرون رانده شد، در اظهاراتی سوال برانگیز با رد حق بازگشت آوارگان فلسطینی گفت: من یکبار به شهر صفد سفر کرده ام و این حق من است که این منطقه را ببینم، اما حق زندگی در آن را ندارم.

واکنش منفی حماس به اظهارات ابومازن

از سوی دیگر، به گزارش الجزیره اظهارات شب گذشته ابومازن با واکنش منفی جنبش حماس روبرو شده است. "سامی ابوزهری" سخنگوی حماس در اظهاراتی تاکید کرد: ابومازن فقط این اظهارات را به نمایندگی از خودش مطرح کرده است.

وی افزود: ما هرگز از حق فلسطینیان برای بازگشت به سرزمینشان عقب نشینی نمی کنیم.

ابوزهری تاکید کرد: اگر ابومازن نمی خواهد به صفد برود به طور قطع این شهر نیز از عدم پذیرش امثال وی به خود می بالد.
نظرات بینندگان