arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

سازمان ملل، ارتش آزاد سوریه را به جنایت جنگی متهم کرد

کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، بر اساس انتشار ویدیوهای مختلف که نشان دهنده اعدام سربازان ارتش سوریه به دست ارتش آزاد این کشور است عنوان کرده، این عمل به وضوح یک جنایت جنگی به شمار می آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از گروه‌های مخالف دولت سوریه در استان ادلب چندین سرباز ارتش این کشور را پس از دستگیری تیرباران کرد.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ، این در حالی است که چین، یکی از بزرگترین حامیان رژیم اسد در عرصه بین المللی به خصوص شورای امنیت سازمان ملل متحد پنجشنبه پیشنهادی برای حل بحران خونین سوریه ارائه داد.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، چین یک طرح چهار مرحله ای پیشنهاد داده که آن را آتش بس مرحله ای و انتقال سیاسی برای پایان تخاصم عنوان کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشته است طرحی که چین ارایه داده است هیچ اشاره ای به جزییات و چگونگی اجرای این طرح در خود ندارد. همچنین به نقشی که قرار است بشار اسد در طرح انتقال قدرت بازی کند نیز اشاره ای نشده است.

این پیشنهاد دولت چین یک روز پس از آن ارایه میشود که ایالات متحده امریکا اعلام کرد اپوزسیون سوریه به رهبری جدیدی نیاز دارد که انتظارات بین المللی برای پایان دادن به تخاصم را برآورده کند.
این موضع وزارت خارجه امریکا با واکنش مقامات روس مواجه شد.

مسکو معتقد است موضع آمریکا در رابطه با حل و فصل بحران سوریه در راستای برهم زدن توافق های حاصله در ژنو قرار دارد. این مطلب در بیانیه "الکساندر لوکاشویچ" سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، که امروز منتشر شد، عنوان شده است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است وزارت خارجه روسیه معتقد است این بیانات مغایر توافق های حاصله در کنفرانس 30 ژوئن "گروه اقدام" برای سوریه در ژنو هستند.

انتقادات هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه امریکا از اپوزسیون سوری تنها نمونه آن در چند روز اخیر نبوده است، کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، بر اساس انتشار ویدیوهای مختلف که نشان دهنده اعدام سربازان ارتش سوریه به دست ارتش آزاد این کشور است عنوان کرده، این عمل به وضوح یک جنایت جنگی به شمار می آید.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت تحقیقات درباره این تصاویر آغاز شده است و مطمئنا این موضوع به دیوان بین المللی کیفری ارجاع داده می شود.

روپرت کلویل در این رابطه عنوان کرده است:«بارها ما از دو طرف درگیر خواسته ایم که قوانین و معاهده های حقوق بشر را رعایت کنند.»

از دیگر سو چین نیز عنوان کرده است «پیشنهاد تازه سازنده» آنها شامل تلاش برای برقراری آتش بس منطقه به منطقه و به صورت مرحله به مرحله خواهد بود.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، طرح صلح چین در عمل چندان قدمی به جلو برنخواهد داشت.

این تحولات بین المللی در حالی پیرامون مسئله سوریه در جریان است که همچنان مناطق مختلف سوریه، از کنترل ارتش آزاد و ارتش سوریه دست به دست میشود.

در همین چهارچوب گفته می شود گروه مخالف دولت سوریه کنترل شهر استراتژیک شمالی سوریه را به دست آورده اند.

بر اساس این گزارش نیروهای وفادار به بشار اسد به طور کامل از شهر سرقاب عقب نشینی کرده اند. بر اساس گفته های فعالان سوری اهمیت این شهر از آنجاست که سرقاب در میانه بزرگراهی میان دمش و حلب واقع شده است و از سوی دیگر شهری ساحلی نیز به شمار می آید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
26
43
20 تا سربازو کشتن جنایت جنگیه روزی 100 تا غیر نظامی کشتن جنایت جنگی نیست اونوقت
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
غیر نظامی منظورا همینان؟؟ ضمنا اینا اسیر بودن عزیز که یکجا اعدام شدن
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
11
39
به نظر من ایران نباید خودش را فدای نظام کنونی سوریه کند
بالاخره ملت و دولت سوریه مثل ایران سرسخت نیستند که بتوانند جلو تحریم ها طاقت بیاورند بالاخره شکست می خورند پس بهتر است ایران در این منجلاب گیر نکند و گول کشورهایی دورویی چون روسیه را نخورد چون روسسیه زمانی حمایت کرده که از ما باج گرفته در ضمن روسیه از انگلیس و آمریکا به ایران بد کرده نمی دانم چرا شعار انقلاب مبنی بر نه شرقی نه غربی اکنون به سمت شرق رفته است؟؟/
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
24
23
خون شهیدان پایمال نمیشود خون بهای انان خداست
reza
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
16
32
اینا جنایتکارن ولی جنایتکارتر از اونا کسایی هستند که حامی اینان
نظرات بینندگان