تفریح این روزهای جوانان بهشهری ، موتور سواری با حرکات خطرناک بدون در نظر گرفتن جوانب ایمنی شده است. گویا جامعه هم با چنین اقداماتی کنار آمده و بجای آنکه سطح فرهنگ خود را ارتقا بدهد نسبت به عده ای که جان خود و دیگران را با خطر جدی مواجه کرده اند بی تفاوت شده.
سلام
قطعاً تفریح نیست. اما بفرمایید چه تفریحات جایگزینی برای آنها معرفی می کنید؟ چه کاری برای آنها انجام داده اید که انرژی خود را در فضای سالم تخلیه کنند و سراغ این کار نیایند؟ لطفاً شما جواب دهید.
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
شما هم تا یه چیزی میشه فوری می گید امکانات امکانات!!!!مگه ما جوان نبودیم از نوع دهه شصت؛ اینقد تحت فشار جمعیتی بودیم اما کنار اومدیم
ناشناس
||
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ! دوست عزیز اگه امکانات نبود باید جون خودش و دیگران را به خظر بیانداز این چه ادعایی است ؟ اصلا هیچگونه امکاناتی نیست کجای دنیا ادم ها با خودشون اینگونه رفتار میکنند ؟ بدبخت از دل مادر و پدراشون که با مشاهده اونا سه فازشون می پره
ناشناس
||
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
در پاسخ به اون فردی که گفته شما هم تا یه چیزی میشه فوری می گید امکانات امکانات!!!! باید بگم من خودم دهه شصتی هستم (متولد 56) اما باید قبول کنیم نسل امروز با نسل ما تفاوت های بسیار کلیدی داره و نمیتونیم با هم مقایسه اش کنیم دوست عزیز
ناشناس
||
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
در جواب به کسی که گفته تا یه چیزی میشه میگید امکانات امکانات!
خب دوست عزیز چی باید گفت؟؟ خب بهشهر شهر کوچیکی هست و جووناش هم نیاز به تفریح دارن مثل خیلی از شهرستان های دیگه. همه که امکانات تهرانی ها رو ندارن.
ضمنا جوونای الان فرق میکنن. باید یه امکاناتی باشه ناسلامتی جوونن چیکار کنن بیچاره ها؟ حالا یه ویراژ با موتور میدن چی میشه مگه؟ فقط کاش کلاه کاسکت هم میذاشتن.
ناشناس
||
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
حکایت اینا حکایت خریه که خودش رو میندازه تو چاه تا به صاحبش ضرر بزنه
خیلی نگرانید می توانید براشون یک پیست مناسب فراهم کنید
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
500متر جاوتر از اینجایی که این کار هارو انجام میدن پیست درست کردن ولی کسی ازش استفاده نمی کنه
ناشناس
||
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
كي فراهم كنه ؟ رسانه؟ كه وظيفش انعكاس كاستيها و ناهنجاريهاي عمومي است يا . . . .؟ لااقل اگر حرف ميزنيد درست و دقيق بگيد . با اين نوع سخن گفتن رفتار غلط ديگران را براحتي توجيه ميكنيد و به هر كسي حق ميديد كه خود كشي و ديگر كشي يا لااقل آسيب زدن به ديگري رو بدليل نبود امكانات حق خودش بدونند. و در اين رابطه اگر براي كسي هم خطري ايجاد شد مسووليتي را متوجه اون ندانيد. اين رفتار كجاش درسته ؟ ( رفتار اون موتور سوار رو نميگم برخورد شما رو ميگم كه به هر رفتاري رو بدليل نبود امكانات مجاز نمايي ميكنيد. ) البته شكي نيست كه حضرات تربيت بدني بايد به فكر ايجاد بسترهاي لازم براي ورزشهاي جديدتر و نا سنتي تر باشند كه جامعه پيشرفته تر رفتارهاي پيشرفته تري ( و قطعا" بايد عاقلانه تري )در هر زمينه داشته باشد.
خوب بالاخره کسانی باید باشن که در جراحی پیوند اعضا به داد بیماران نیازمند پیوند برسن
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
ایول خوب اومدی.
محفوظ
||
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
پاسخ قبلی اصلا هم خوب نبود.
اونهایی که زندگیشون معطل رسیدن عضوی از انسان دیگری است هم قلبا به مرگ دیگران رضایت ندارند.
اونهایی که منتظر مرگ دیگران هستند دارای خلق و خوی شیطانی اند.
ناشناس
||
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
مصرف پتو هم مي رود بالا.چند صد متر جلوتر همينها را مي بيني كه يك پتو كشيده اند رويش
ناشناس
||
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
آقای محفوظ
کسی منتظرمرگ کسی نیست این عده خودشون به استقبال مرگ میرن
مگه فقط اینهاجوون هستند؟
فکر کنم چیزی فراتر از بی تفاوتی در تصاویری اینچنینی میشه مشاهده کرد. چیزی مثل تفریح از تماشای در خطر بودن دیگران که به اسم هیجان از اون یاد می کنیم :(
چند مشکل فرهنگی-اجتماعی و محیطی می تونند منجر به چنین اتفاقات و رفتارهای نابهنجاری شوند:
1- مساله ی محدودیت محیطی: عدم تعریف و تعیین مکان هایی برای تخلیه ی هیجان های جوانی
2- اجتماعی: عدم وجود رویه های استانداردی برای ارضای حس اهمیت داشتن و متفاوت بودن. وقتی قاطبه ی جوانان آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرند و بسیاری از نیازهای انها بی پاسخ می ماند بر اساس خلاقیت بشری در رفتارهایی به این شیوه خود نمایی می کند.
3- فرهنگی: جامعه نیز که به جا و زمان مناسب تفریح نداشته است از چنین رفتارهایی با آغوش باز استقبال می کند و زمینه را برای تداوم و نهادینگی آنها فراهم می آورد
خدا عقل سالم بده...اینها خودشون نمیدونن چه کار احمقانه ای میکنن...کارشون هیچ توجیهی نداره...نمیشه که به بهونه نبود امکانات و این حرفا این کارای احمقانه رو کرد...
کاملا یه نوع تفریحه ولی از نوع کنترل نشده و خطرناک.در خیلی از کشورهای دنیا مسابقات نمایشی موتور یه ورزش محسوب می شه ولی از انجای که داخل کشور ما به تفریح جوانان اهمیت داده نمی شه این تفریحات به صورت خطرناک و کنترل نشده بروز می کنه
هیچ وقت یادم نمیره، یکی از هم کلاسی های من که ترک موتور دوستش بود به همین دلیل پرت شد، ضربه مغزی شد و فوت کرد . بیچاره پدر و مادرش ...خدا نصیب نکنه ...
بنده خود يك فرد بهشهري مي باشم
آيا ميدانستيد تصاويري كه درحال مشاهده مي باشيد بعنوان پيست موتورسواري در سطح مازندران معرفي شده است؟
آيا ميدانستيد اين پيست جاده اصلي و البته خطرناك شهر به درياي بهشهر مي باشد؟
آيا مي دانيد هر هفته جمعه ها از استان هاي مازندران،گلستان و حتي بعضا از سمنان براي حركات نمايشي به بهشهر مي ايند؟
آيا مي دانيد رئيس هيات موتورسواران شهر هم بعضي اوقات حضور دارند؟
آيا مي دانيد تابحال چند نفر در اين مكان فوت كرده اند؟
بنده هم اين تفريح را سالم نميدانم و حماقت مي دانم ولي مسئولين مربوطهبدشان نيامده كه جوانان چنين جايي تفريح كنند.
ما هم جون هستیم اما هیچوقت چنین دیوانگیهایی حتی فکرش به سرمون هم نزده.ما درس میخوانیم و برای تفریح هم به کوهنوردی میرویم یا فوتبال بازی میکنیم.قطعا تا بحال چندین جوان تار و مار شده اند با این کارها.آیا هر تفریحی ارزش این کارها را دارد ولو به بهای مردن؟
" قطعاً تفریح نیست. اما بفرمایید چه تفریحات جایگزینی برای آنها معرفی می کنید: "
آقا يا خانم محترم كه اين عبارت را نوشته ايد واقعا جواني كه موقع سربازي رفتن، ازدواج، تحصيل، كنكور، دانشگاه است و چندين مسئوليت جديد بر گردن وي گذاشته مي شود بايد مانند كودكان داراي شهر بازي باشد؟ بنده قبول دارم كه بخشي از سيستم جامعه به درستي كار نمي كند اما جوانان حتي اگر اشتغال نداشته باشند آنقدر مسئوليت دارند كه به اين كارهاي بيهوده نمي رسند.
اون جوون عقده دیده شدن داره چون تو این مملکت هیچ جایی نیست که بتونه خودشو نشون بده خودشو خالی کنه.همینا وقتی یه ماشین که توش 4 تا دختره از کنارشون رد میشه رو موتور پشتک میزنن.اینو من تا حالا 100 بار با چشای خودم دیدم.به نظر شما دلیلش کمبود توجه نیست.
همه ی این حرف ها توجیه است. کار این جوانان و کسانی که در پارتی ها اکس توزیع و مصرف می کنند، جز حماقت و عدم شعور و فاصله گرفتن از انسانیت نیست. هیچ دلیلی وجود ندارد که رفتارهای غلط را توجیه کند. جوانان سالم را ببینید که بدون هیچ امکاناتی با یا حسین گفتن و درس خواندن و خدمت به همنوعان خود انرژی هایشان را تخلیه می کنند.
با کمی جستجو راجع به کاندیداهای رئیس جمهوری امریکا
حتی در مورد خصوصی ترین مسائل آنها مطالب بسیاری پیدا می کنیم که به ما ربطی ندارد و با عرض تأسف از حال و روز خیلی از هنرمندان و نوابغ ایرانی غافل هستیم
واقعا" متاسفم
ما ایرانیها متأسفانه یاد گرفتیم هر اتفاقی رو با کم کاری مسؤلین توجیه کنیم کم و کاستیها به جای خود درست اما ما مردم چکار کردیم طرف داره از اعتیاد میمیره بهش میگی چرا معتاد شدی میگه از بیکاری، فقر و هزار مشکل داشته و نداشته دیگه نمیگه خوب خودم کجای این بازی بودم، اراده ام کجا بود، شعورم چی شده بود خوب مگه مسؤلین ما از آسمون افتادن که همه مشکلات رو با خودشون آورده باشن اونا هم از ما مردمن ایکاش ما ایرانی ها یه ذره مسؤلیت پذیرتر بودیم و اصلاح رو از خودمون شروع میکردیم نه اینکه بخواهیم همه رو اصلاح کنیم غیر از خودمون. در مورد این به اصطلاح تفریح هم درسته امکانات تفریح سالم کم داریم، پیست موتور سواری نداریم اما این دلیل نمیشه به خودمون آسیب بزنیم
قشری که که مشکل بیکاری و فقر و درامد کم و افسردگی و... دامنگیرش شده و آیندش نامشخصه و کسی هم نیست دستشو بگیره، دیگه برای زندگی اهمیت چندانی قائل نیست.کاری کنید تا امید به زندگیشون بالا بره بعد این حرفا رو بزنید.
باید کار علمی کرد.یک ادم خوب که شب و روز با، باد بزن یک نفر رو باد میزنه با یک نفر که کولر اختراع میکنه وهزاران نفر را خنک میکند را مقایسه کنید.هر دو دلسوزند ولی اولی دستش را خسته میکند و به یک نفر با کیفیت پایین خدمت میکند.دومی زحمت میکشد وجهانی را راحت میکند وخنکی را هدیه میکند.
بله قطعا تفریح است. حالا این که شما ممکنه بگی جای این تفریح مناسب نیست و البته برای این تفریح لباس و تجهیزات مناسب لاز مه و مکان مناسب می شه دربارش فکر کرد. ولی خب قطعا تفریحه.
خیلی بد است که با دیدن چند تا عکس عباراتی چون «دیوانه» ، «بیکار» و ... را متوجه جوانان بکنیم و یا احمقانه آرزوی مرگ آنان را بکنیم و خوشحال از مخاطراتی باشیم که متوجه آنان می شود یا خواهد شد . تذکر مسئولیت های مسئولین هم که داستان درازی دارد. ولی بنظز من اگر در لبان تماشاچیان این اعمال تبسم و در قیافه شان سرزندگی ببینیم باید قبول کنیم که اینکار تفریح است ولی اگر وحشت و ترس را در قیافه آنان شاهد باشیم این کارها عین مزاحمت و مردم آزاری است . و هنر مسئولین در این است که تدبیری کنند که این انرژی جوانان منتهی به شادی مردم شود نه مرثیه خوانی و نوحه سرایی...
از زبان یک راننده آژانس شنیدم که دو نفر از این موتور سوارها هنگام مانور ناگهان زیر موتور دررفت و هر دو به زیر ماشین جلویی ام رفتند و مغز هر دو ترکید و در خیابان صحنه فجیعی را بوجود آورد و تا چند روز حالت تهوع و بدی داشتم و تا این صحنه ها را میبینم وحشت می کنم و پلیس باید عاملین آنرا تنبیه کند و این بی احتیاطی علاوه برجان دادن موتور سوار دیگران را هم اسیر و گرفتار می کند.خدا کند درس عبرت باشد.
قطعاً تفریح نیست. اما بفرمایید چه تفریحات جایگزینی برای آنها معرفی می کنید؟ چه کاری برای آنها انجام داده اید که انرژی خود را در فضای سالم تخلیه کنند و سراغ این کار نیایند؟ لطفاً شما جواب دهید.
خب دوست عزیز چی باید گفت؟؟ خب بهشهر شهر کوچیکی هست و جووناش هم نیاز به تفریح دارن مثل خیلی از شهرستان های دیگه. همه که امکانات تهرانی ها رو ندارن.
ضمنا جوونای الان فرق میکنن. باید یه امکاناتی باشه ناسلامتی جوونن چیکار کنن بیچاره ها؟ حالا یه ویراژ با موتور میدن چی میشه مگه؟ فقط کاش کلاه کاسکت هم میذاشتن.
اونهایی که زندگیشون معطل رسیدن عضوی از انسان دیگری است هم قلبا به مرگ دیگران رضایت ندارند.
اونهایی که منتظر مرگ دیگران هستند دارای خلق و خوی شیطانی اند.
کسی منتظرمرگ کسی نیست این عده خودشون به استقبال مرگ میرن
مگه فقط اینهاجوون هستند؟
چند مشکل فرهنگی-اجتماعی و محیطی می تونند منجر به چنین اتفاقات و رفتارهای نابهنجاری شوند:
1- مساله ی محدودیت محیطی: عدم تعریف و تعیین مکان هایی برای تخلیه ی هیجان های جوانی
2- اجتماعی: عدم وجود رویه های استانداردی برای ارضای حس اهمیت داشتن و متفاوت بودن. وقتی قاطبه ی جوانان آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرند و بسیاری از نیازهای انها بی پاسخ می ماند بر اساس خلاقیت بشری در رفتارهایی به این شیوه خود نمایی می کند.
3- فرهنگی: جامعه نیز که به جا و زمان مناسب تفریح نداشته است از چنین رفتارهایی با آغوش باز استقبال می کند و زمینه را برای تداوم و نهادینگی آنها فراهم می آورد
آيا ميدانستيد تصاويري كه درحال مشاهده مي باشيد بعنوان پيست موتورسواري در سطح مازندران معرفي شده است؟
آيا ميدانستيد اين پيست جاده اصلي و البته خطرناك شهر به درياي بهشهر مي باشد؟
آيا مي دانيد هر هفته جمعه ها از استان هاي مازندران،گلستان و حتي بعضا از سمنان براي حركات نمايشي به بهشهر مي ايند؟
آيا مي دانيد رئيس هيات موتورسواران شهر هم بعضي اوقات حضور دارند؟
آيا مي دانيد تابحال چند نفر در اين مكان فوت كرده اند؟
بنده هم اين تفريح را سالم نميدانم و حماقت مي دانم ولي مسئولين مربوطهبدشان نيامده كه جوانان چنين جايي تفريح كنند.
گويا ميخواد از قالب جسم هر چه زودتر دربياد!
براي همين هم دنبال چنين كارهايي هستن!!!!!
آقا يا خانم محترم كه اين عبارت را نوشته ايد واقعا جواني كه موقع سربازي رفتن، ازدواج، تحصيل، كنكور، دانشگاه است و چندين مسئوليت جديد بر گردن وي گذاشته مي شود بايد مانند كودكان داراي شهر بازي باشد؟ بنده قبول دارم كه بخشي از سيستم جامعه به درستي كار نمي كند اما جوانان حتي اگر اشتغال نداشته باشند آنقدر مسئوليت دارند كه به اين كارهاي بيهوده نمي رسند.
ضمنا
اگه عکس من رو هم توو سایتا میزدند شاید از این کارا می کردم.
حتی در مورد خصوصی ترین مسائل آنها مطالب بسیاری پیدا می کنیم که به ما ربطی ندارد و با عرض تأسف از حال و روز خیلی از هنرمندان و نوابغ ایرانی غافل هستیم
واقعا" متاسفم
این جورادم هانه تنهابه فکرخودشون نیستند بلکه به
فکردیگران هم نیستند.چراعاقل کندکاری که باز
ایدپشیمانی