arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
"سی ان بی سی" عربی مدعی شد :

تنزل شدید جایگاه ایران در تجارت غیر نفتی دبی

طبق این آمار کشورهای هند، چین، ترکیه، سوئیس و آمریکا به ترتیب پنج شریک اصلی بازار تجارت غیرنفتی دبی به میزان ۹۹ میلیارد درهم در ماه ژوئیه بوده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری "سی‌ان‌بی‌سی" عربی بر اساس آمار ارائه شده از سوی روزنامه «فایننشال تایمز» گزارش داده است که دبی در ماه ژوئیه تجارت غیرنفتی‌ای با ایران نداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ، این شبکه تأکید می‌کند علت خروج نام ایران از مجموعه شرکای اصلی تجاری دبی ، تحریم‌های غرب علیه ایران بوده است.

طبق این آمار کشورهای هند، چین، ترکیه، سوئیس و آمریکا به ترتیب پنج شریک اصلی بازار تجارت غیرنفتی دبی به میزان ۹۹ میلیارد درهم در ماه ژوئیه بوده‌اند.

عدم وجود نام ایران در میان شرکای تجارت غیر نفتی دبی در حالی گزارش شده که اخیرا اظهاراتی مبنی بر قاچاق طلا از دبی به ایران مطرح شده است.

در همین زمینه خبرگزاری رویترز اوایل آبان‌ماه از انتقال ده‌ها تن طلای ترکیه به طور مستقیم یا از طریق دبی به ایران خبر داد. آمار رسمی تجاری ترکيه تخمين می‌زند که در ماه اوت، نزديک به ۲ ميليارد دلار شمش طلا از طرف خريداران ايرانی به دبی حمل شده است.

شماری  از تجار، زرگرها و تحليل‌گران دبی به اين خبرگزاری گفته‌اند که در ماه اوت، به رغم اوج گرفتن واردات طلا به امارات، هيچ نشانه‌ای از تزريق طلا به بازار دبی نديده‌اند و به گمان آنها ده‌ها تن طلای وارداتی از ترکيه به طور مستقیم از دبی به ايران حمل شده است.

در این میان «سی‌ان‌بی‌سی» نیز ۱۲ آبان‌ماه به نقل از فروشندگان طلا و جواهر در دبی از حجم بالای تقاضا برای شمش طلا و سکه از سوی خریداران ایرانی ساکن امارات و ایران خبر داده‌ بود. این فروشندگان با این‌ حال معتقدند که دلیل این سطح از تقاضا، سقوط ارزش ریال است.

گفته می  شود امارات متحده عربی یکی از پنج کشور بزرگ جهان در تجارت شمش طلا به شمار می‌رود. طبق آمار وزارت بازرگانی این کشور، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ تجارت شمش طلا در امارات ۹ برابر شده و به «بیش از ۱۰۶ میلیارد دلار» (۵۲.۴ میلیارد دلار صادرات و ۵۲.۶ میلیارد دلار واردات) رسیده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
20
28
حالا هر چی ایرانیه بی غیرت بره امارات سرمایه گزاری کنه نصف امارات مال ایرانیهاست بعد باید اینجوری با ما برخورد بشه اگه ایرانیهای امارات سرمایشون از امارات خارج کنن چه اتفاقی میفته به نظرتون واسه امارات حتی جمعیتشون هم خیلیش ایرانی هستن ؟؟
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
15
29
باز برین دوبی یللی طللی
نظرات بینندگان