arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

قيمت ويلا در شمال كشور +جدول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خريد ويلا در شمال آنقدرها سخت نيست، البته بستگي به اين دارد كه ويلا در كدام منطقه قرار داشته باشد و متراژش چقدر باشد. برخي شهرك‌ها و مناطق شهرهاي شمالي كشور هستند كه قيمت ويلاهاي ساخته شده در آن به شدت بالاست و به روايتي ويلاهاي پول‌دار نشين هستند. برخي مناطق شهرهاي شمالي هم قيمت‌هاي پاييني دارند و مي‌توان با ۷۰ تا ۱۰۰ ميليون پول آنها را خريداري كرد. به هر حال اما در اين گزارش قيمت ويلا در منطقه نور بررسي مي‌شود. نور يكي از مناطقي است كه ويلاهاي آن گران‌قيمت و لوكس به حساب مي‌آيند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از اقتصاد ايران آنلاين ،به گفته مشاوران املاك و ويلادارهاي شهرهاي شمالي افزايش قيمت ملك و املاك در تهران در سال گذشته كمي از سرمايه افراد را به سمت ويلاهاي شمالي هدايت كرد. پس از چندي اما با جاري شدن پول به اين مناطق ويلاسازي در مناطقي نظير نور اوج گرفت و قيمت‌هاي ويلاهاي شمالي هم خود را بالا كشيدند. اين افزايش قيمت در محله‌ها و شهرك‌هاي لوكس‌نشين بيشتر به چشم مي‌آمد و كار به جايي رسيد كه خريد و فروش ويلا در شمال هم با ركود نسبي مواجه شد و اين ركود هنوز هم پابرجاست.
 
گفته مي‌شود كه اكنون معامله ويلا در شهرهاي شمالي همچنان در حالت ركود تورمي به سر مي‌برد و كسي آنچنان سراغ اين ويلاها نمي‌رود. البته ويلاهاي محله‌هاي لوكس‌نشين همچنان با مشتري روبه‌رو هستند. زيرا افراد پول‌دار زياد به افزايش قيمت‌ها توجهي ندارند و به امكانات آن توجه مي‌كنند.

از مواردي كه مي‌تواند روي قيمت يك ويلا تاثير داشته باشد مي‌توان به چند نكته اشاره كرد. اولين موضوع تاثيرگذار بر قيمت ويلاهاي شمال فاصله آن با درياست. به طوري كه اگر يك ويلا در سمت دريا قرار داشته باشد قيمت آن به مراتب از ويلايي كه در سمت ديگر جاده يا شهرك قرار دارد گران‌تر است.

عامل تاثيرگذار مصالح به‌كار برده شده در ويلا و كيفيت آن است. عامل تاثيرگذار ديگر اين است كه ويلا مجهز به فضاي سبز باشد يا باغ باشد يا نه ! ويلاهايي كه باغ يا فضاي سبر دارند عموما از ويلاهاي بدون بدون فضاي سبز گران‌ترند.

ديگر امكانات ويلا نظير سونا، جكوزي و زمين بازي هم به تنهايي مي‌تواند قيمت ويلا را تا ۱۰ ميليون تومان تحت تاثير قرار دهند. در جدول زير مي‌توانيد از قيمت ويلا در شهرك‌هاي مختلف شهر نور مطلع شويد.

محله

متراژ

قيمت‌كلي(ميليون تومان)

نور/دوبلكس استخر‌دار

500

650

نور/سمت جنگل

140

120

نور/ سمت جنگل

150

130

نور/سوپرلوكس تريب‌لكس

700

900

نور/5 خوابه

700

650

نور/استخردار3 خوابه

240

240

نور/پاي‌كوه 3 خوابه

170

183

 


نظرات بینندگان