arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

ماجرای سوال از رئیس جمهور که حدادعادل در مجلس هفتم ناکام گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام علی عسگری مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با اعتدال، گفت: انگیزه طراحان سوال از رییس جمهور ، انگیزه ای دلسوزانه است و نمی توانند با فضای اقتصادی و معیشتی مردم در وضعیت فعلی, به عنوان نماینده ملت دست روی دست بگذارند.

وی افزود: متاسفانه رییس جمهور گفتمانی خارج از عرف یک رئیس جمهور دارد و در دفعه قبل که برای پاسخ گویی به سوال به مجلس آمد، رفتار اهانت آمیزی نسبت به مجلس و نمایندگان داشت ؛ الان هم بدون سوال همین رفتار را در مصاحبه اخیر خود بروز داد.

نماینده اصولگرای مجلس هفتم اعتقاد دارد: نظارت مجلس و طرح سوال و در نهایت استیضاح باید خیلی زودتر از این ها انجام می شد، تا قانون گریزی‌ها به اینجا نرسد؛ ما در مجلس هفتم 83 امضا برای سوال از رییس جمهور جمع آوری کردیم، اما هیات رییسه مجلس مصلحت سنجی کرد و آقای حداد عادل نگذاشت سوال اجرایی شود؛ اگر طرح سوال در مجلس هفتم انجام می شد، روند فعلی عملکرد دولت کنترل می شد.

عسگری گفت: پافشاری رییس جمهور بر برخی نظرات نادرست خود، پسندیده ی نظام نیست ؛ احمدی نژاد خطاهای غیر قابل جبرانی را مرتکب شده  و اتلاف منابع کشور در این دولت بسیار مشهود است.

وی افزود: رییس جمهور باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخگو باشد ، از این نظر که نظارت بر  سیاست های کلی نظام را رهبری بر عهده این مجمع گذاشته است و همچنین برای پرونده های ارسال شده به قوه قضاییه باید پاسخگو به این ارگان باشد ؛ رییس جمهور وقتی در مجلس و با حضور رییس قوه قضاییه قسم می خورد ، این کار بار حقوقی دارد و تخلف از وظایف باید در شعب دیوان عالی کشور رسیدگی شود.

عسگری معتقد است: قوه قضاییه باید به پرونده های احمدی نژاد و تخلفاتی که از جانب خود ایشان و نزدیکانش انجام شده به طور جدی و قاطع رسیدگی کند؛ دستگاه قضا باید به تخلفات «خط قرمزی های احمدی نژاد» سریع تر رسیدگی کند و قاطعیت در قضا را نشان دهد.

وی افزود: زیاده خواهی ها در افکار عمومی بازخوردی منفی دارد و رفتار خارج  از منطق و چاله میدانی نباید بدون مکافات رها شود.

عسگری در خاتمه ابراز عقیده کرد: از رییس جمهور هم باید سوال پرسیده شود و هم قوه قضاییه باید پرونده های قضایی ایشان و منسوبانشان را پی گیر شود و البته باید خیلی زودتر از اینها پای برخی از نزدیکان آقای احمدی نژاد به محاکم قضایی کشور کشیده می شد.
نظرات بینندگان