arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

بازی‌های جدی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازی‌های ویدئویی، تنها برای سرگرمی و وقت گذارانی استفاده نمی‌شوند. نسل جدیدی از این بازیها برای آموزش، بازاریابی، ارتباطات و در حوزه های بسیار دیگری کاربرد دارند: «بازی‌های جدی». آفرینندگان و طراحان این بازی‌ها می‌گویند هدف آنها خلق شیوه‌ای نو و مبتکرانه برای آموزش موضوعات سخت و پیچیده به زبان ساده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ در شهر لیون فرانسه، هشتمین نمایشگاه « بازیهای جدی»، در روزهای اول و دوم آبان ماه برگزار شده است. در این نمایشگاه، ۴۰ شرکت بازیهای جدید خود را ارائه کرده‌اند.

برگزارکننده نمایشگاه در مورد رواج این بازی‌ها که امروز به سرعت جایگزین نسل قدیمی بازیهای ویدئویی می‌شوند، اینچنین توضیح می‌دهد: «بازی‌های جدی برای بررسی واکنش کارمندان در شرایط جدید، استفاده می‌شوند. در تعدادی از آنها نیز، هدف فروش محصول جدید به مردم است. برخی از بازی‌ها نیز در حوزه‌های سلامتی و تندرستی کاربرد دارند. از این بازی‌ها استفاده‌های درمانی نیز می‌شود، برای معالجه معتادان و دادن آرامش خاطر به بیمارانی که برای دوره‌های درمانی راهی بیمارستان می‌شوند.»

بسیاری از بازیهای آموزش الکترونیکی به صورت آنلاین قابل استفاده هستند. البته نه بصورت مجانی! گاهی این بازی‌ها از نظر روان‌شناسانه بسیار پیشرفته هستند.

آموزش آنلاین مزیت‌هایی بسیاری دارد. «بازی‌های جدی» مکمل شیوه‌های رایج آموزش هستند. اساس آن‌ها آموزش تجربه‌های گوناگون، حین برخورد با یک موقعیت جدید است. در پایان، بازی کننده خواهد توانست کارایی خود را ارزیابی کند.

نظرات بینندگان