arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

بورس کالا جای مشتی دلال شده است

باید دانست که چرا در جامعه با دست خود چالش ایجاد می‏ کنیم و بازارهایی را که با خون دل دست‏ اندرکاران نظام اسلامی و هزینه‏ های بسیار سنگین به دست آمده است، از بین می‏ بریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور تشکل‏های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به فعال شدن بورس کالا در کشور گفت: این بورس فقط جای مشتی دلال شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس ، علی‏ اصغر جمعه‏ ای یکشنبه شب در نشست با شماری از مسئولان اقتصادی استان سمنان اضافه کرد: باید بررسی شود که تولیدکنندگان بزرگ و واحدهای حاضر در بورس کالا چرا طبق آمار تولیدشان در بازار بورس، کالا عرضه نمی‏ کنند و تنها آن را در اختیار عده‏ای خاص می‏ گذارند.

وی تصریح کرد: این مواد در اختیار کارخانه ‏ها و واحدهای تولیدی نیازمند قرار نمی‏ گیرد و فقط عده‏ای مشخص از آن بهره ‏مند می‏ شوند.

معاون امور تشکل‏های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: در این زمینه، باید عملکرد واحدها و تولیدات فولاد، پتروشیمی، سیمان، آلومینیوم و . . . بررسی شود.

جمعه‏ ای گفت: باید در بورس کالا، همه کالاهای تولیدی ارائه شود و مشتری اصلی آن نیز مصرف‏ کننده واقعی باشد؛ نه اینکه دلال‏ ها آن را بخرند و در بازار توزیع کنند و بدین ترتیب قیمت کالاها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در صورتی که به این نکته توجه شود، قادر خواهیم بود تا جلوی قیمت‏ های افسار گسیخته را در جامعه بگیریم.

جلوی صادرات 52 قلم کالای تولیدی گرفته شده است

معاون امور تشکل‏های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین اضافه کرد: دولت یک‏شبه جلوی صادرات 52 قلم کالای تولیدی داخل را می‏گیرد و تولیدکنندگان درخواست دارند تا مجوز صادرات از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برای صادرکنندگان ارائه شود و چند متولی در این زمینه دخالت نکنند.

جمعه‏ ای گفت: باید دانست که چرا در جامعه با دست خود چالش ایجاد می‏ کنیم و بازارهایی را که با خون دل دست‏ اندرکاران نظام اسلامی و هزینه‏ های بسیار سنگین به دست آمده است، از بین می‏ بریم.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی فشار مضاعفی بر تولیدکنندگان روا داشته می‏شود و این درست نیست، اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پس از تلاش‏های بسیار، بازار نسبی در خارج از کشور برای کالاهای ایرانی ایجاد می‏شود و ناگهان آن را از بین می‏برند.

معاون امور تشکل‏های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: باید دانست که جای تدبیر در تصمیم‏ گیری‏ های اخیر کجاست و چرا تصمیم‏ گیری‏ در زمینه صادرات در نهادهای مختلف انجام می‏ شود و متولی اصلی صادرات مشخص نیست.

جمعه ‏ای با بیان اینکه تمام تصمیمات در حوزه تجارت خارجی و صادرات باید در مرکز توسعه تجارت گرفته شود، افزود: دستگاه‏های دیگر به اصطلاح دلسوزی می‏ کنند و متاسفانه بعد از دریافت عوارض این دلسوزی‏ ها، به سختی می‏ توان از نتایج آن رها شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
چقدرخوب است که مسوولان، مدام نقش روزافزون دلالان را در اقتصاد ایران افشا می کنند. فقط می ماند که چرا این دلالان روزبروز قدرتمندتر می شوند؟
نظرات بینندگان