arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

شمارش معکوس برای انتخابات و تاخت و تاز رامنی و اوباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه در واپسین ساعتهای مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با سفرهای ممتد و خسته کننده، هر آنچه در آستین دارند را رو می‌کنند تا بتوانند جمع بیش تری را به نفع خود به پای صندوق‌های رای بکشانند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ باراک اوباما در ایالت نیوهمپشایر کلمه «تغییر» را از شعارهای انتخاباتی رقیبش میت رامنی بیرون کشید و آن را دستمایه قرار داد و گفت:«اعطای قدرت بیشتر به بانک‌ها، این تغییر نیست. پنج تریلیون دلار کاهش مالیات به نفع ثروتمندان، این هم تغییر نیست. سر باز زدن از پاسخ به جزئیات سیاستها تا فردای روز برگزاری انتخابات، این هم تغییر نیست بکله‌‌ همان حقه قدیمی در کتابهاست.»

اما میت رامنی رقیب جمهوریخواه آقای اوباما نیز بیکار ننشست و در ایالت آیووا همسان آقای اوباما به سیاستهای وی تاخت و گفت:«به یاد بیاورید که وی می‌خواست اشتغالزایی کند و این اولویت او بود. اما بجای این، با تمرکز بر اصلاح نظام بیمۀ درمانی، اشتغالزایی را نابود کرد. او گفت کسری بودجه فدرال را به نصف خواهد رساند اما آن را دو برابر کرد. گفت بیکاری ۴. ۵ درصد خواهد بود اما همین جمعه با خبر شدیم که این میزان ۹. ۷ درصد است و این یعنی ۹ میلیون شغل کمتر از آنچه وعده داد.»

از امشب، شمارش معکوس برای انتخاب رئیس جمهوری آتی آمریکا آغاز می‌شود و ششم نوامبر برابر با ۱۶ آبان ماه، آمریکاییان یکی از این دو نامزد را راهی کاخ سفید خواهند کرد.

نظرات بینندگان