arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

هشدار آیة الله مکارم درباره امامزاده سازی با خواب!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله مکارم گفت:برخی از افراد با توجیهاتی از جمله این که ما خواب دیده ایم به دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و امام زاده سازی  هستند و باید مراقب اینها بود.

 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، احیای آثار امامزادگان را مهم ارزیابی و تاکید کردند: با توجه به خطری که در محیط های عربی وجود داشت بسیاری از امامزادگان به ایران که  پناه اهل بیت (علیه السلام)  بود،می بردند و از این رو ایران مدفن بسیاری از امامزادگان است.

وی با تاکید بر این که بقاع متبرکه و امامزادگان باید هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ معنوی احیا شوند، نسبت به سوء استفاده برخی نا اهلان از احساسات پاک مردم هشدار دادند و گفتند: برخی از افراد با توجیهاتی از جمله این که ما خواب دیده ایم به دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و امام زاده سازی  هستند و باید مراقب اینها بود.

 

این مرجع تقلید ضعیف شدن اعتقاد مردم را یکی از تبعات این امر دانست و تاکید کرد: جلوی اینها باید به شدت گرفته شود؛ مردم در این باره از ما نیز سؤال کرده اند و ما پاسخ آنها را داده ایم.
ایشان برگزاری همایش هایی به منظور معرفی امامزادگان را مهم و ارزنده توصیف و با بیان این که همایش ها و سمینارها باید خروجی و نتایج مشخصی به همراه داشته باشد، تاکید کردند: باید برنامه های فرهنگی مناسبی در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شود تا این اماکن تبدیل به قطب و کانون های فرهنگی شوند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که اسناد امامزادگان فاقد شجره نامه نیز باید از وضعیت مبهم بودن خارج شود، اظهار داشتند: دلایل کثرت وجود امامزادگان در ایران باید برای مردم بیان شود تا همگان بدانند مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  شدیدا   علاقه مند بوده و هستند.

 

وی ضمن آرزوی توفیق برای دست اندرکاران اوقاف و امور خیریه، توصیه هایی به آنان ارائه و تاکید کردند: ما برای موفقیت شما دعا می کنم و امیدواریم کاری کنید که مرضی امام زمان(عج) باشد.

آیت الله مکارم شیرازیدر بخش دیگری از فرمایشات خود با اشاره به انتشار اخباری درباره تخریب قبرستان های موجود در سطح شهر قم، ابراز داشتند: دفن نکردن اموات جدید در قبرستان هایی که در وسط شهر قرار دارد، یک مساله است؛ اما تخریب قبور درست نیست و نباید بدون توجه به جوانب مختلف کار اقدامی صورت گیرد.

نظرات بینندگان