arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

گزک وکیل الدوله ها به پاستور/دولت سوال از رئیس جمهور را فاقد اعتبار لازم دانست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با ادعای اینکه 4 امضا از طرح سئوال از رئیس جمهور مخدوش است، گفت: مقامات دولتی که طرح سئوال به آن ارائه شده اعلام کرده اند طرح سئوال از رئیس جمهور دارای 73 امضا بوده و فاقد اعتبار است.

حجت الاسلام رضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با ادعای اینکه 4 امضا از طرح سئوال از رئیس جمهور مخدوش است، اظهار داشت: 4نفر از امضا کنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور پیش از اعلام وصول طرح سئوال امضا های خود را پس گرفتند، اما در طرح سئوالی که به ریاست جمهوری فرستاده شده امضاهایشان وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حسین گروسی نماینده شهریار و محمد ابراهیم محبی نماینده سنقر به علاوه دو نماینده دیگر اعلام کرده اند که امضاهایشان را از طرح سئوال پس گرفته اند اما امضای این افراد در طرح سئوالی که با 77 امضا به ریاست جمهوری فرستاده شده وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آیین نامه طرح سئوال از رئیس جمهور باید بیشتر از 74 امضا داشته باشد، با توجه به اینکه این 4 نماینده اعلام کرده اند پیش از اعلام وصول طرح امضای خود را پس گرفته اند طرح سئوال از رئیس جمهور با 73 امضا اعلام وصول شده و به احمدی نژاد ابلاغ شده است بنابر این فاقد اعتبار است.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان دولتی که طرح سئوال به آن ها ابلاغ شده است اعلام کرده اند با توجه به پس گرفته شدن 4 امضا از این طرح پیش از اعلام وصول طرح سئوال از رئیس جمهور، این طرح فاقد اعتبار قانونی است.

به گزارش مهر، سوال از رئیس جمهور درباره مواردی چون مشکلات ارزی و واردات گندم و خودرو با 102 امضا 19 مهرماه تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد و پس از آن هیات رئیسه بررسی سوال را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داد.


پس از بررسی این سوال در کمیسیون مجلس، امضا کنندگان سوال اعلام کردند که از پاسخ نمایندگان رئیس جمهور قانع نشده اند.
 
اما فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصاحبه ای ادعا کرد که 40 امضا از این طرح پس گرفته شده بنابراین از دستور کار مجلس باید خارج شود. درحالی که هیات رئیسه مجلس از جمع آوری امضای مجدد برای این طرح خبر داد و چندی پیش اعلام شد این امضا های طرح به 83 امضا رسیده است.
 
طبق آئین نامه داخلی مجلس پس از یک هفته از بررسی سوال در کمیسیون تخصصی، درصورتی که این طرح از نظر امضا نصاب لازم ی را داشته باشد از سوی هیات رئیسه مجلس در صحن علنی اعلام وصول می شود و سپس رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد برای پاسخ در صحن علنی مجلس حضور یابد.

نظرات بینندگان