arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

طلا و ارز در سراشیبی سقوط

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروز با تداوم کاهش نرخ‌ها در بازار تهران قیمت دلار بین 2900 تا 3050 تومان تعیین شده و با توجه به روند نزولی آن اغلب صرافی‌ها خرید و فروش چندانی انجام نمی‌دهند.

به گزارش فارس، امروز روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد ادامه یافت به طوری که قیمت خرید دلار در برخی صرافی‌ها به 2900 تومان هم رسیده است. البته اغلب صرافی‌ها فروش دلار را تا 3050 تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند.
 
لازم به ذکر است که اغلب صرافی‌ها خرید و فروش دلار ندارند و به نظر می‌رسد تا زمانی که قیمت در بازار به تعادل برسد این روند ادامه خواهد داشت.
 
همچنین قیمت انواع سکه در بازار کاهش یافته است. سکه طرح قدیم یک میلیون و 140 هزار تومان، طرح جدید یک میلیون و 145 هزار تومان، نیم سکه 572 هزار تومان، ربع سکه 287 هزار تومان، سکه گرمی 163 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 115 هزار و 880 تومان در بازار تهران به فروش می‌رسد.
 
در یک ماه اخیر اقداماتی مانند دستگیری اخلال‌گران در بازار و برخی صرافی‌های متخلف موجب جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازار شد.
 
از طرف دیگر راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی و افزایش گروه‌های مشمول دریافت ارز غیر مرجع شدند و ارز مسافرتی هم از طریق شعب بانک ملت پرداخت می‌شود که همه این مسائل موجب کاهش تقاضا در بازار آزاد شد.
 
البته برخی کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند که قیمت دلار در بازار به تدریج کاهش یافته و به کمتر از 2000 تومان خواهد رسید.  
 
با توجه به این اقدامات و روند بازار ارز، مطمئناً در روز‌های آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار خواهیم بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
7
2
دلار تا عید بمرور در 1700 و سکه در 850 درجا خواهد زد . و اگر تحریم بشکند دلار 1300 و سکه تا 500 نزول پیدا میکند . بعدا نگید نگفتند و ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
2
1
سقوط؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
1
6
میشه اسم این کارشناسان را بگید؟!
نظرات بینندگان