arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

قیمت انسولین‌ 3.5 برابر شد

شاهین رسولی با اعلام اینکه 10 تا 20 درصد جمعیت مبتلا به دیابت استان مازندران نیاز به انسولین دارند خاطرنشان کرد: هزینه اولیه درمان دیابت در کشور افزایش چشمگیری داشت. قیمت سرنگ‌ها که حدود دو ماه پیش حدود 850 تومان قیمت داشت، الان به حدود 2 هزار و 500 تومان رسیده و قیمت هر ویال انسولین حدود دو ماه پیش، یک‌هزار تومان بود که در حال حاضر قیمت هر ویال 3 هزار و 500 تومان رسیده است که هزینه‌های درمانی این بخش نیز افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابت استان مازندران گفت: 20 درصد مبتلایان به دیابت استان مازندران نیاز به انسولین دارند.

شاهین رسولی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد حقوق شهروندی در استانداری مازندران اظهار داشت: حدود 150 هزار نفر از جمعیت مازندران مبتلا به دیابت هستند و به نسبت افراد مبتلا به دیابت نیز افراد مستعد به دیابت وجود دارند.

وی با اعلام اینکه 10 تا 20 درصد جمعیت مبتلا به دیابت استان مازندران نیاز به انسولین دارند خاطرنشان کرد: هزینه اولیه درمان دیابت در کشور افزایش چشمگیری داشت.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابت استان مازندران با اعلام اینکه برخی دارو‌های دیابتی در سطح استان مازندران وجود ندارد، تصریح کرد: کسری داروهای دیابتی با توجه به نوع خارجی بودنشان با افزایش قیمت روبه رو شدند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت سرنگ‌ها که حدود دو ماه پیش حدود 850 تومان قیمت داشت، گفت: الان این قلم کالا به حدود 2 هزار و 500 تومان رسید و هر فردی دیابتی که به ناچار باید روزی یک قلم از این کالا را تهیه کند دچار مشکل شده است.

این مسئول ادامه داد: هزینه مصرف سرنگ برای بیماران دیابتی در کشور حدود سه برابر شد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابت استان مازندران در ادامه با تاکید بر کنترل میزان قند خون توسط افراد بالای 45 سال بیان داشت: قیمت هر ویال انسولین حدود دو ماه پیش، یک‌هزار تومان بود که در حال حاضر قیمت هر ویال 3 هزار و 500 تومان رسیده است که هزینه‌های درمانی این بخش نیز افزایش یافت.

وی گفت: برخی انسولین‌ها پوشش بیمه‌های دارند ولی تعدادی به خاطر متفاوت بودن شرکت‌ها از پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند که بار اقتصادی را به مبتلایان به این بیماری وارد می‌کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
3
قیمت صفحه کلاج ماشین هم 10برابر شده
نظرات بینندگان