arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

سردار نقدی: مداحان اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، مردمی کردن اقتصاد را در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و ادامه داد: خدواند متعال آنهایی را که طلا و نقره ذخیره می‌کنند به عذابی دردناک وعده داده است و این بدان معناست که باید سرمایه خود را به جای زراندوزی در تولید به کار اندازیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت:باید مداحان اهل بیت (ع) از منبرهای خود برای تبیین فرمایشات ولایت و انتقال نظریه اقتصاد مقاومتی به عموم مردم حداکثر استفاده را داشته باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سردار محمدرضا نقدی در همایش سراسری مداحان بسیجی، جایگاه مداحان را در کلام امامان معصوم (ع) بسیار بالا دانست و گفت: به فرموده امام صادق (ع) هرکس در مدح اهل‌البیت (ع) یک بیت شعر را بخواند، خداوند در بهشت برای او خانه‌هایی می‌سازد.

وی با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع) که خارج کردن مردم از جهل و غفلت به بیداری بوده است، تصریح کرد: مداحان اهل البیت (ع) نیز باید هدفشان از منبر، بیداری مردم و روشنگری نسبت به جریانات حق و باطل باشد.

نقدی، یزید زمان را استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: امروز دشمن با تمام ابزار و امکانات خود علیه امت اسلام هجوم آورده و بنیان‌های اخلاقی را نشانه رفته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به شبهات بی‌امان دشمن نسبت به دین اسلام اشاره کرد و افزود: علاوه بر توهین به ارزش‌ها و مقدسات دینی، رسانه‌های گوناگونی توسط دشمنان راه‌اندازی شده که صرفا کارشان شبهه‌پراکنی و زدودن روح معنویت از جامعه است.

وی تکلیف وعاظ و مداحان را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: منبرها و هیات ها باید در برابر هجوم سراسری دشمنان، تمام‌قد صف‌آرایی کنند و برای ثبات قدم و یکپارچگی ملت به صحنه آیند.

نقدی اطاعت از فرمایشات رهبری را ضروری دانست و گفت: رهبری فرموده‌اند امروز جنگ اقتصادی است و دشمن تصمیم دارد به موازات جنگ فرهنگی برنامه‌ریزی گسترده‌ای را علیه اقتصاد ملت ما به اجرا بگذارد تا بتواند الگوی ایران اسلامی را در اذهان ملت‌ها از بین ببرد.

وی با اشاره به بیداری ملت‌ها یادآور شد: بشریت دریافته که می‌توان همچون ایران اسلامی بدون اتکا به استکبار و مستقل از ابرقدرت‌ها به پیشرفت رسید و ملت ما توانسته است به پشتوانه ولایت، جهان بشریت را بیدار کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، به اهداف و توطئه‌های شوم دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمنان نمی‌خواهند کشوری با داشتن دین و پایبندی به معنویت و ولایت بتواند پیشرفت کند، بنابراین با تحریم و تهدید قصد دارند ملت ما را بر سر دوراهی قرار دهند.

نقدی به مقاومت 220 هزار شهید و صدها هزار جانباز در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: شهدای ما به تاسی از اباعبدالله‌الحسین (ع) به شعار هیهات من الذله جامه عمل پوشانده و ما نیز به تاسی از آنان در برابر مشکلات اقتصادی هرگز تسلیم دشمنان نخواهیم شد.

وی مقاومت در اوج سختی‌ها را پیام کربلا دانست و اظهار کرد: اگر مداحان می‌خواهند از کربلا بگویند، باید بگویند اگر تهدید یا تحریممان کنند، حتی اگر لب تشنه جان دهیم قطعا سازش نمی‌پذیریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم ولایت نظریه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که باید با تمام توان خویش آن را در جامعه تبیین و عملی کنیم. اقتصاد مقاومتی در کلام امام حاضرمان 12 مولفه دارد که شش مولفه آن نظیر قطع وابستگی به نفت، کنترل ذخایر و... مربوط به دولت است.

نقدی شش مولفه دیگر نظیر کار کردن و دوری از تنبلی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات، اصلاح الگوی مصرف، مصرف نکردن کالای خارجی و ... را مربوط به مردم دانست و ادامه داد: باید مداحان اهل بیت (ع) از منبرهای خود برای تبیین فرمایشات ولایت و انتقال نظریه اقتصاد مقاومتی به عموم مردم حداکثر استفاده را داشته باشند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی تعبیرها مبنی بر قرار داشتن در وضعیت شعب ابیطالب اظهار کرد: پیغمبر اسلام حتی در شعب ابیطالب که تحریم مطلق بودند مقاومت کردند و نه تنها تسلیم نشدند بلکه دشمنان را نیز تسلیم خویش کردند.

وی ایران اسلامی را سرشار از منابع و امکانات دانست و تاکید کرد: باید در منابر، مردم را از اسراف بر حذر داریم و اصلاح الگوی مصرف را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

نقدی با انتقاد از مصرف کالای خارجی و مشکل بیکاری تصریح کرد: چه ضرورتی دارد که عروسک، سجاده، میوه و وسایل تزیینی را که می‌توانیم خودمان در داخل تولید کنیم از خارج وارد کنیم؛ آن هم از کشورهایی که به پیامبر ما توهین می‌کنند؟

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، مردمی کردن اقتصاد را در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و ادامه داد: خدواند متعال آنهایی را که طلا و نقره ذخیره می‌کنند به عذابی دردناک وعده داده است و این بدان معناست که باید سرمایه خود را به جای زراندوزی در تولید به کار اندازیم.

وی در پایان، به شکست آمریکا در اجرای توطئه‌های خود اشاره کرد و گفت: به زودی از این تحریم‌ها نیز سربلند بیرون می‌آییم و شاهد زانو زدن آمریکا مقابل ملت ولایتمدارمان خواهیم بود.
نظرات بینندگان