arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

نتیجه یک نظرسنجی: اوباما نامزد محبوب اروپاییها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما و میت رامنی در آمریکا شانه به شانه یکدیگر پیش می روند، اما اگر این انتخابات در اروپا برگزار می شد، نتیجه کاملا مشخص بود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این را یک نظر سنجی می گوید که سه ماه قبل در چند کشور اروپایی صورت گرفت و از شهروندان پرسیده شد که اگر می توانستند رای بدهند باراک اوباما را انتخاب می کردند یا میت رامنی را؟

در فرانسه و آلمان تقریبا نود درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اوباما را برگزیدند. اوضاع برای آقای اوباما در بریتانیا، مهمترین متحد آمریکا چندان بد نیست. مردم لهستان به نظر می رسد به اندازه دیگر اروپایی ها به آقای اوباما علاقمند نیستند، هرچند در این کشور هم اوباما از رامنی پیشی کرفته است.

ایان لسر، مدیر سازمان مجری این نظرسنجی می گوید: «انتخابات آمریکا به دلایل متعدی به خصوصیات فردی و شخصیت نامزدها بستگی دارد. به نظر من آن چه که هنوز برای اروپاییها اهمیت دارد فقط دستاورد اوباما نیست. بلکه کارنامه جمهوریخواهان که نتیجه دوران جورج بوش است از ذهن آنها پاک نشده است.»

نتایج نظرسنجی نشان می دهد که میت رامنی در لهستان به اندازه دیگر کشورهای اروپایی غیرمحبوب نیست. او که در دیگر کشورهای اروپایی ناشناخته است، سه ماه قبل به لهستان سفر کرده بود و شاید همین سفر به لهستانیها اجازه داد که او را بهتر بشناسند.

ایان لسر می گوید: «آن چه که برای کشورهای اروپای شرقی اهمیت دارد میزان ادغام آنها در غرب است. البته فقط در دوران جورج بوش این سیاست پیگیری نشد، بلکه زمان بیل کلینتون هم سیاست آمریکا همین بود. هرچند جورج بوش برای کمک به این ادغام مصمم تر بود.»

به نظر آقای لسر آن چه مایه تعجب اروپاییها است این مساله است که چرا رقابت بین دو نامزد این قدر نزدیک شده است.
نظرات بینندگان