arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

وزیر دفاع روسیه به دلیل اختلاس برکنار شد

به دنبال فاش شدن موضوع اختلاس 100 میلیون دلاری در وزارت دفاع روسیه،ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری این کشور ˈآناتولی سردیوکوفˈ وزیر دفاع را از مقام خود برکنار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال فاش شدن موضوع اختلاس 100 میلیون دلاری در وزارت دفاع روسیه،ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری این کشور ˈآناتولی سردیوکوفˈ وزیر دفاع را از مقام خود برکنار کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، پوتین روز سه شنبه در دیدار با ˈسرگئی شویگوˈ استاندار استان مسکو ، خبر برکناری سردیوکوف را اعلام و شویگو را به مقام وزارت دفاع روسیه منصوب کرد.

رییس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که شویگو در مقام وزیر دفاع بتواند اصلاحات در این وزارتخانه را به انجام برساند.

شویگو در 18 سال اخیر وزیر موقعیت های اضطراری روسیه بوده و در سال 2011 به مقام استاندار استان مسکو منصوب شد.

رسانه های خبری روسیه روز جمعه از بازجویی قریب الوقوع سردیوکوف در رابطه با پرونده اختلاس 100 میلیون دلاری در یکی از شرکت های تابعه وزارت دفاع خبر دادند.

رسانه های خبری روسیه اعلام کردند: سردیوکوف در چارچوب تحقیقات در باره فروش اموال متعلق به وزارت دفاع روسیه به قیمت پایین تر از میزان واقعی و نیز سهام چندین مرکز وابسته به آن بازجویی خواهد شد.

روزنامه ˈکامرسانتˈ چاپ مسکو نوشت: خانم ˈیوگنیا واسیلیواˈ رییس سابق اداره امور اموال وزارت دفاع روسیه و عضو شورای هیات مدیره شرکت ˈآبارون سرویسˈ نیز پیش از این در ارتباط با اختلاس کلان از وزارت دفاع مورد بازجویی قرار گرفته است.

ˈولادیمیر مارکینˈ سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه هفته گذشته از تشکیل پنج پرونده کیفری در باره اختلاس کلان مقام های وزارت دفاع و مدیریت شرکت ˈآبارون سرویسˈ وابسته به این وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد: تحقیقات در این ارتباط جریان دارد.

وی افزود: تنها در نواحی مرکزی مسکو بر اثر اختلاس در فروش املاک و اراضی متعلق به وزارت دفاع روسیه بیش از سه میلیارد روبل (معادل یکصد میلیون دلار) به این وزارتخانه خسارت وارد شده است.

بازپرسان دادستانی روسیه در این ارتباط دفتر کار خانم ˈواسیلیواˈ رییس سابق اداره اموال وزارت دفاع روسیه را مورد تحقیق و تفحص قرار دادند و از آپارتمان 13 اتاقه وی زیور آلات طلا به ارزش یک میلیون دلار و مقادیری اشیای عتیقه ضبط کردند.

در رابطه با پرونده اختلاس یکصد میلیون دلاری در وزارت دفاع روسیه، ˈیکاترینا اسمتانوواˈ رییس شرکت خدمات حقوقی ˈاکسپرتˈ که در تنظیم معاملات املاک وزارت دفاع به مقام های ˈآبارون سرویسˈ کمک کرده است نیز امروز دستگیر شد.

به گفته سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه، مقام های این شرکت تابعه وزارت دفاع، تعدادی از املاک گران قیمت در مسکو را با قیمت نازل و کمتر از نرخ واقعی در بازار به فروش رسانده اند.

وی از جمله این موارد به املاک ˈانستیتو طراحی های دولتیˈ و هتل ˈسایوزˈ مسکو اشاره کرد که به وزارت دفاع روسیه تعلق داشته و به نرخ پایین تر از قیمت واقعی فروخته شده است.

گفته می شود ˈانستیتو طراحی های دولتیˈ طراحی مراکز مهم نظامی روسیه از جمله سکوهای زمینی پرتاب موشک های قاره پیما و لنگرگاههای زیردریایی های اتمی این کشور را بر عهده داشته و برای دولت روسیه اهمیت زیادی داشته است.
نظرات بینندگان