arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

میت رامنی، شگفتی مبارزات انتخاباتی آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

او که در ابتدا چندان مورد توجه و استقبال هم حزبی هایش در جناح جمهوریخواه قرار نگرفت مبارزات انتخاباتی اش را از انتخابات مقدماتی درون حزبی آغاز کرد و با فراز و نشیب های فراوانی روبرو شد و انتخابات چندان به دلخواه او پیش نرفت.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ حتی پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی، با تعیین چهره ای شدیدا محافظه کار یعنی پاول رایان برای جبران فاصله زیادش با باراک اوباما خیز برداشت. آنچه ظاهرا دشوار به نظر می رسید.

نورم اورنستین، تحلیلگر سیاسی از موسسه سرمایه گذاری آمریکا در این زمینه گفت: "در میان جمهوریخواهان نگرانی های زیادی در مورد رامنی وجود دارد. او از وقتی که در انتخابات درون حزبی برگزیده شد، مبارزات انتخاباتی اش را ضعیف پیش برد. هیچ شکی در این زمینه وجود ندارد.”

خطاهای نامزد جمهوریخواه یکی پس از دیگری رخ می داد. در جریان سفر خارجی با هدف تقویت برنامه ها و طرح هایش در زمینه سیاست خارجی، با بد ارزیابی کردن سازماندهی بازی های المپیک لندن، به بریتانیا تاخت. پس از آن در جریان سفرش به اسرائیل، فلسطین را نیز بی نصیب نگذاشت و گفت: "از اینکه در بیت المقدس، پایتخت اسرائیل هستم عمیقا احساس خوبی دارم.”

در جریان مناظرات انتخاباتی پیرامون سیاست خارجی، نامزد جمهوریخواه با احساسی حاکی از دلتنگی به دوران جنگ سرد ظاهر شد و بی توجه به مرزهای کشورهای خارجی چنین گفت: "سوریه برای ما یک فرصت محسوب می شود برای اینکه در خاورمیانه و بویژه در این لحظه نقش مهمی ایفا می کند. سوریه تنها متحد ایران در دنیای عرب است.”

در طول مبارزات انتخاباتی، رامنی توجه خود را بر موضوع اقتصاد متمرکز کرد، حوزه ای که فکر می کرد در آن قوی تر است. او رای دهندگان دموکرات را به تمسخر گرفت. به باور او آنها به این دلیل روی این دولت حساب باز کرده اند که دولت به آنها رسیدگی خواهد کرد. پس از آن رامنی سعی بسیاری داشت تا این موضوع را با این استدلال توضیح دهد: "راه و روش رییس جمهور برای مردمی جذاب است که مالیات نمی پردازند. صادقانه بگویم، بحث من درباره کاهش مالیات برای آنها چندان جذاب نیست. احتمالا در جریان مبارزات انتخاباتی نمی توانم آراء آنها مانند طبقه متوسط جذب کنم. "

با این همه و بر خلاف انتظار، رامنی در نخستین مناظره انتخاباتی با اوباما و با تمرکز بر موضوع اقتصادی توانست بهتر از وی ظاهر شود. او گفت:"اصل شماره یک این است که هیچ کاهش مالیاتی نیست که به کسری بودجه نیانجامد. می خواهم این نکته را خاطرنشان کنم که هیچ کاهش مالیاتی نیست که موجب کسری بودجه نشود. اما من می خواهم از بار تعهدات آمریکایی های با درآمد متوسط کم کنم. و برای این منظور من نمی توانم از بار آمریکایی های با درآمد بالا چیزی بکاهم.”

از این زمان به بعد رقابت برای رسیدن به کاخ سفید در نظر سنجی ها بر خلاف پیش بینی ها پیش رفت.

نظرات بینندگان