arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

سلطانیه: ایران در کنفرانس «خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی» شرکت می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی که ماه آینده در هلسینکی فنلاند برگزار خواهد شد، مشارکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «علی اصغر سلطانیه» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بروکسل اعلام کرد ایران در کنفرانس بین‌المللی ایجاد منطقه خلع سلاح هسته‌ای در خاورمیانه که در ماه دسامبر برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون برای مشارکت در کنفرانسی که در هلسینکی فنلاند در ماه دسامبر و درباره منطقه عاری [از تسلیحات هسته‌ای] خاورمیانه برگزار می‌شود، به نتیجه نهایی رسیده است.

در حالی که ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده و بر آمادگی خود برای همکاری با نهادهای بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای اعلام کرده، اما «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل، مدعی شد که ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کاملی انجام نمی دهد و مذاکرات آژانس با ایران تا کنون نتایجی به همراه نداشته است.

آمانو در سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی نکرد.

اسرائیل در زرادخانه‌های خود صدها کلاهک هسته دارد و همچنان از امضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی امتناع می‌ورزد.
نظرات بینندگان