arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

کی روش: عاشق استرس هستم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: ۳۲ سال است که با استرس زندگی می‌کنم و عاشق این استرس هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی ۶ بر یک مقابل تاجیکستان در نشست مطبوعاتی پس از بازی اظهار داشت: این بازی جزئی از برنامه های تیم ملی فوتبال کشورمان بود. در چند روز گذشته بسیار سفت و سخت کار کردیم و امروز فرصت خوبی بود تا به بازیکنان جدید میدان بدهیم تا آنها زیر ذره‌بین ما آنالیز شوند.

وی افزود: همانطور که دیدید سعی کردیم در این بازی به تازه‌واردها میدان دهیم و به اهداف خود رسیدیم. حرکت بازیکنان را مو به مو زیر نظر داشتیم و ضعف‌ها و قدرت‌ها را متوجه شدیم ،نتیجه این بازی دستاورد بسیار خوبی برای ما داشت. به نظر من در پایان بازی دوستانه نتیجه مهم نیست بلکه شیرین‌تر از همه چیز این است که کادر فنی به خواسته‌اش رسیده یا خیر.

کی‌روش ادامه داد: حملات زیادی روی دروازه حریف داشتیم. با این بازی خیلی از بازیکنان دیگر به ما اعلام کردند که پشت در تیم ملی ایستاده‌اند و بیتابی می‌کنند تا به تیم ملی دعوت شوند ما هم در تیم ملی را به روی همه باز گذاشته‌ایم تا بیایند و کمک کنند. مطمئن باشید جا برای بهترین‌ها است. ما پس از این بازی تعداد نفراتمان 24 نفر می‌شود اما 4 هفته دیگر که در تورنمنت غرب آسیا شرکت می‌کنیم اکثر این بازیکنان به میدان می‌روند.

وی در پاسخ به این سؤال که شانس پیروزی مقابل ازبکستان را داریم،گفت: اگر بخواهید مقایسه کنید با این اشتیاق و انگیزه به نتیجه لازم می‌رسیم. به نظر من بچه‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ یکی دیگر از خبرنگاران که این بازی دوستانه برای خرید زمان بود تا بیشتر ملی‌پوشان را به خدمت بگیرید، اظهار داشت: این بازی به خاطر برنامه های از پیش تعیین شده بود. در تمام دنیا در این زمان بازی دوستانه برگزار می‌شود، البته اهمیت بازی دوستانه مثل بازی رسمی نیست به همین دلیل در برخی کشورها 48 ساعت قبل بازیکنان را به تیم ملی می‌دهند اما برنامه‌هایی که فیفا مدنظر دارد و طراحی شده برای تیم‌هایی مثل آلمان، انگلیس و برزیل است این برنامه‌ها برای ایران، قطر و ازبکستان نیست چون ما برای فیفا اهمیت زیادی نداریم.

وی افزود: به طور مثال اگر در آمریکای جنوبی برزیل و آرژانتین بازی داشته باشند و نتیجه این بازی برای صعود به جام جهانی مهم باشد فیفا نمی‌آید این بازی را در روز بازی دوستانه برگزار کند چون این بازی برایش مهم است. ما در این حالت دو راه حل داریم یا به نفع خودمان فکر کنیم یا به نفع سایرین.

کی‌روش ادامه داد: اگر به دنبال نظرات برخی کارشناسان ایرانی باشیم همیشه باید به دنبال این باشیم که چه کاری درست است و چه کاری غلط است. ما باید به فکر منافع خودمان باشیم و رو به جلو برویم و فقط برای منافع خودمان بجنگیم. ما و فدراسیون با نظر برخی دیگر که درباره منافع خودشان حرف می زنند موافق نیستیم. طبق برنامه خودمان پیش می رویم و دفاع می‌کنیم. هرکس می‌خواهد هر حرفی بزند و هر کاری انجام دهد ما برای منافع تیم ملی کار خود را می کنیم و تصمیم خودمان را می‌گیریم.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که چرا این قدر استرس دارید گفت: راجع به استرس من نگران نباشید. تحت کنترل است، من در استرس و در این فضا زندگی کرده ام. 32 سال با استرس در فوتبال زندگی کردم. اگر استرس نباشد نمی‌توانم زندگی کنم. عاشق استرس هستم، این موضوع باعث می‌شود که یک انسان اوج بگیرد و با انگیزه موفق شود. چیزی که الان مهم است بدون حاشیه در زمین کار خودمان را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: راجع به هواداران هم باید صحبت کنم. در بازی قبلی آنها سنگ تمام گذاشتند و هیچ چیز نمی‌تواند انگیزه آنها را کم کند. امیدوارم این دفعه ورزشگاه پرتر از دفعه گذشته شود. صادقانه بگویم به هواداران احتیاج داریم. من به کمک تک تک آنها ایمان و اعتقاد دارم. اگر ورزشگاه آزادی پر شود راحت به نتیجه می‌رسیم. هیچ چیزی در این بازی وجود ندارد که جایگزین یار دوازدهم ما یعنی هواداران باشد چون بدون آنها هرگز موفق نمی‌شویم.
نظرات بینندگان