arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

معاون ضرغامی: برنامه‌های تلویزیون باید "ماهواره خاموش‌کن" باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سازمان صدا و سیما در امور سیما گفت که این سازمان ساخت بزرگترین شهرک تلویزیونی خاورمیانه را در دستور کار دارد و با این کار به قطب فیلم و سریال سازی کشورهای منطقه تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی دارابی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شبکه دو سیما با بیان این مطلب افزود: کارشناسان مکان ‌یابی این شهرک را انجام داده‌اند و منتظر انتخاب مکان نهایی آن از سوی رییس سازمان صدا و سیما هستیم.

دارابی درباره ضرورت تاسیس این شهرک تلویزیونی توضیح داد: ظرفیت شهرک سینمایی غزالی به دلیل گستردگی تولیدات سیما برای این سازمان کافی نیست و به همین دلیل در صدد جبران کمبود و ایجاد شهرک بزرگ تلویزیونی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس این شهرک، صدا و سیما علاوه بر تبدیل شدن به قطب برنامه‌های تولیدی سیما جایگاه خود را در میان کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام تثبیت کند.

معاون سیما با بیان اینکه این مجموعه شامل استودیوهای مختلف فیلمبرداری و سالن‌های نمایش بزرگ خواهد بود گفت: قصد داریم با ایجاد فضاهای مختلف در این شهرک، تاریخ ایران پیش و پس از اسلام ،‌ دفاع مقدس و اقلیم‌های مختلف این سرزمین ارزشمند و همچنین جلوه ای از جاذبه های جهان اسلام مانند مکه، مدینه و موارد دیگر را به تصویر بکشیم.

دارابی افزود: اجرای این طرح به اعتبارات کلانی نیاز دارد اما با توجه به درخواست‌های متعدد کشورهای خارجی برای استفاده از لوکیشن‌های ایران، ساخت آن نه تنها برای کشور مقرون به صرفه خواهد بود بلکه به منبعی ارزآور تبدیل می‌شود.

معاون سیمای سازمان صدا و سیمای ادامه داد: پیش بینی‌های گسترده‌ای برای این کار صورت گرفته و مقدمات کار فراهم است و به زودی خبرهای خوشی درباره این شهرک اعلام خواهد شد.

** دغدغه تلویزیون برای ارایه سبک زندگی اصیل ایرانی – اسلامی

دارابی در این بازدید با تاکید بر تخصصی شدن ماموریت‌های شبکه دو که به شبکه ˈکودک، نوجوان و خانوادهˈ تبدیل شده است، گفت: ارایه تصویری درست از سبک زندگی ایرانی - اسلامی از دغدغه‌های صداوسیما است و همین دلیل نقش برنامه‌های خانواده محور در این شبکه اساسی خواهد بود.

معاون سیما افزود: نوجوان امروز با گذشته بسیار متفاوت است، سطح دانش عمومی خانواده‌ها و امکان دسترسی به تکنولوژی نوجوانان را ارتقا داده و بر همین اساس تولیدات شبکه نیز باید همسو با نیازهای نوجوانان امروز جامعه باشد، تا بتوانیم این گروه سنی را مخاطب برنامه خود کنیم.

وی با بیان اینکه شبکه دو سیما مسوولیت ویژه‌ای در زمینه خانواده و کودک و نوجوان بر عهده دارد، اظهار داشت:هر روز 24 ساعت برنامه با موضوع خانواده از شبکه مختلف سیما روی آنتن می‌روند که از این میزان 15 ساعت به تولیدات شبکه دو اختصاص دارد.

** برنامه‌های تلویزیون باید ˈماهواره خاموش‌کنˈ باشند

دارابی گفت:‌شبکه دو از نظر جانمایی فیلم و سریال رتبه نخست را در میان شبکه‌های مختلف به خود اختصاص داده است و در زمینه تولید برنامه‌های گفت و گو محور برای نوجوان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و تولیدات سیما را متحول کرده است.

وی به اهمیت برنامه های مناسبتی سیما اشاره کرد و افزود: فعالیت مناسبی در حوزه برنامه‌های مناسبتی صورت می گیرد اما مسوولان شبکه باید تلاش کنند تولیدات خود در حوزه طنز را افزایش دهند.

دارابی درباره ساخت مجموعه‌های تلویزیونی، مستند و تله فیلم نیز گفت: باید تولیدات تلویزیونی ˈخیابان خلوت کنˈ و ˈماهواره خاموش کنˈ باشند به این معنا که سریال های از کیفیتی برخوردار باشند که بتوانند مخاطب را به تماشای پیگیرانه تشویق کنند.
نظرات بینندگان