arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

9 قاچاقچی دیگر در فارس اعدام می شوند

پس از اجرای احکام این چهار متهم، فردا نیز در چند نقطه شهر شیراز پنج نفر دیگر از سوداگران مرگ نیز به دار مجازات آویخته می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احکام اعدام 13 نفر از قاچاقچیان عمده مواد مخدر در شیراز صادر شده که از این تعداد احکام چهار نفر از این قاچاقچیان صبح امروز چهارشنبه در میدان کوزه گری شیراز اجرا و حکم 9 نفر دیگر نیز تا چند روز آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، این قاچاقچیان که در سالهای 88 ، 89 و 90 دستگیر شده اند متهم به حمل ، نگهداری و توزیع مقادیر کلان و عمده مواد مخدر هستند.

"آ-ا" به اتهام حمل 78 کیلوگرم هروئین فشرده و هروئین، "ش- م" به اتهام شرکت در حمل و نگهداری 351 کیلوگرم تریاک ، "ن-ت" به اتهام مشارکت در حمل و32 کیلو و 300گرم هروئین، "ن-ح" به اتهام حمل و نگهداری 100 کیلو و 555گرم هروئین، "ر-د" به اتهام نگهداری پنج کیلوگرم هروئین و خرید ونگهداری دو کیلو و30 گرم تریاک، "ف- م" به اتهام حمل و نگهداری و فروش 20 کیلو 630 گرم هروئین ، "م – د" به اتهام تهیه، حمل و نگهداری 21 کیلوگرم هروئین، "س-ح" به اتهام حمل 146 کیلو 800گرم تریاک و "پ-ک" به اتهام حمل یک کیلو و 250 گرم هروئین با حکم شعب اول، دوم و سوم دادگاههای انقلاب اسلامی شیراز به اعدام محکوم شدند.

احکام چهار نفر از این افراد پس از تأیید دادستان کل کشور و طی مراحل قانونی و رد شدن تقاضای عفو و بخشودگی متهمان، با موافقت ریاست قوه قضاییه و به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان صبح امروز در شیراز به اجرا در آمد.

پس از اجرای احکام این چهار متهم، فردا نیز در چند نقطه شهر شیراز پنج نفر دیگر از سوداگران مرگ نیز به دار مجازات آویخته می شوند.

مسئولان قضایی استان فارس همچنین از اجرای حکم اعدام چهار نفر دیگر از حاملان ، توزیع کنندگان و قاچاقچیان عمده مواد مخدر در زندان عادل آباد شیراز و یکی از شهرستانهای استان در آینده نزدیک خبر دادند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در همین خصوص به قاچاقچیان مواد مخدر، سارقین مسلح و کسانی که با اعمال مجرمانه خود آسایش عمومی را تحت شعاع قرار می دهند هشدار داد دستگاه قضایی و انتظامی با جدیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

علی القاصی مواد مخدر را از جمله عوامل فساد در جامعه خواند و تصریح کرد: اراده دستگاه قضایی در مبارزه با این ام الفساد که باعث بروز جرائم و آسیبهای اجتماعی متعدد شده به هیچ وجه سست نخواهد شد و همانگونه که در گذشته نیز با اجرای این احکام هشدارهای جدی به سوداگران مرگ داده شد از این پس نیز این رویکرد ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان