arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

علی لاریجانی: آمریکا درپی ماجراجویی در موضوع هسته‌ای ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران بارها اعلام کرده که در فن آوری صلح آمیز هسته ای به دنبال سلاح هسته ای نیست گفت: بارها به آژانس بین المللی اجازه بازرسی داده شده اما آمریکا هر بار در مذاکرات با بهانه تراشی به دنبال مسئله سازی جدید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی با حضور در چهارمین مجلس کارگری که به همت خانه کارگر برگزار شد، گفت: این که نمایندگانی از بخش های کارگری از سایر کشورها در این مجلس حضور دارند اتفاق خوبی است که می توان از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم .
 
وی افزود: همه مطلع هستیم که کشور در یک مسیر سنگلاخی که دیگران ایجاد کرده‌اند قرار گرفته و این دشمنی‌هایی که آمریکا و هم پیمانانش برای ایران به وجود آورده اند در یک مقطعی است که باید به دقت آن را مورد توجه قرار داد و متناسب با شگردهای آن عمل کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما با رفتارهای آمریکا از بدو انقلاب آشنا هستیم اظهار داشت: ۳۴ سال قبل ملت ایران با انقلاب خود یک دیکتاتور را از کشور خارج کردند و یک نظام وابسته به آمریکا را سرکوب کردند و جای آن یک نظام دموکراسی دینی را پایه ریزی کردند ، اما آمریکا در مقابل این حرکت ملت ایران چه کرد جز این بود که آن ها برخلاف شعارهایی که در حمایت از دموکراسی می دهند عمل کرده اند و برخلاف ملت ایران وارد عمل شدند .
 
لاریجانی تصریح کرد: آمریکایی ها و هم پیمانانشان ابتدا یک گروهک‌هایی را حمایت کردند وسپس دنبال تجزیه طلبی در ایران بودند اما موفق نشدند چرا که ملت ایران هم بسته بود و پای انقلاب خود ایستاده بود .
 
وی به شگرد بعدی آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها سپس از صدام حمایت کردند و تصورشان این بود که با حمایت از صدام خواهند توانست نظام نوپای ایران را به زانو درآورند ولی ملت ایران ایستادگی کردند و به جبهه ها رفتند و همه کارگاههای تولیدی را سنگر دفاع کردند این نیز باعث شد این شگرد آمریکا نیز به شکست منتهی شود.
 
لاریجانی با بیان این که این مقاومت ملت ایران درسی دیگر به آمریکا بود که از طریق نظامی نمی تواند خواسته های خود را تحمیل کند گفت: براین اساس آمریکا شگردهای دیگری را دنبال کرد و این زمانی بود که نظام بین الملل نیز با فروپاشی شوروی تغییر کرد و این باعث شد آمریکا تصور کند که این ما هستیم که باید به دنیا حکومت کنیم، براین اساس به افغانستان و عراق حمله کردند.
 
وی تصریح کرد: ولی در این زمان ملت‌ها منطقه بیدار شده بودند و این تصور خامی بود که آمریکا می‌تواند در جهان سلطه داشته باشد.
 
لاریجانی به شکست آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از کشته شدن ۵ هزار سرباز خود از عراق خارج شد و در افغانستان نیز شکست خورد ، هم چنین در لبنان نیز به خاطر مقاومت لبنان رژیم صهیونیستی شکست مفتضحانه ای خورد که هنوز هم نمی تواند در مقابل این شکست ایستادگی کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقاومت لبنان سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد و از آن پس بود که آمریکا و هم پیمانانش شگردشان را بعد از این تحولات تغییر دادند و فازشان را به سمت فاز سیاسی سوق دادند.
 
وی با بیان این که آمریکا بر سر فعالیت هسته ای ایران ماجراجویی کرده گفت: ایران بارها اعلام کرده که در فن آوری صلح آمیز هسته ای به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و بارها نیز به آژانس اجازه بازرسی داده است و این آمریکا بوده که هر بار در مذاکرات یک بهانه‌ای ایجاد می‌کرد و در این مسیر هم چنان به دنبال مسئله سازی است.
 
لاریجانی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد با این کار خود بگوید که برخی کشورها، کشورهای محور هستند و آن‌ها هستند که باید تصمیم گیری کنند و دیگر کشورها، کشورهای دسته دوم و دسته سومی هستند که نباید در نظام بین الملل تصمیم ساز باشند و از تکنولوژی های پیشرفته برخوردار باشند که این یک دیکتاتوری اقتصادی در دنیاست و برای همین کار هم یک روش پلیسی دنبال می‌کنند که اگر کسی پایش را از خط قرمزهای آن‌ها فراتر گذاشت آن‌ها را مورد تحریم خود قرار دهند.
 
وی در ادامه با بیان این که در مورد ایران چون شگردهای دیگر آن ها به نتیجه نرسید خواستند با فشارهای اقتصادی ایران را همراه خود کنند گفت: تحریم‌های یک جانبه ای را علیه ایران ساری و جاری کرده اند لذا این مصاف ، مصافی است که باید آن را خوب شناخت و در مقابل آن آرایش لازم را داشت صحنه ، صحنه اقتصادی است.
 
رئیس قوه مقننه با بیان این که ایران دارای منابع غنی و نیروی بسیار ورزیده انسانی است، تصریح کرد: با توجه به این منابع اگر آرایش به نفعی باشد که تولید رونق پیدا کند این شگرد آمریکا نیز شکست خواهد خورد، منتهی همه باید دست به دست هم دهیم همان طور که مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند که امسال باید سال ملی باشد و از کار و سرمایه ایرانی صیانت شود.
 
لاریجانی با بیان این که تعطیلی صنایع در شرایط کنونی اشکال بزرگی است ادامه داد: این مشکل ربطی به تحریم ها ندارد بلکه مشکل در مدیریت هاست بنابراین باید کاری کرد که زمینه های تولید فراهم شود.
 
وی در ادامه به اقدامات مجلس در راستای حمایت از تولید ملی اشاره کرد و گفت: در مجلس طرحی را تصویب کرده ایم که به بخش تولید کشور کمک و سرمایه گذاری را تسهیل می کند ضمن آنکه طرح دیگری در دستور کار بهارستان برای ساماندهی تولید کشور وجود دارد.
 
وی دولت را مورد خطاب قرار داد و گفت: در دولت نیز خصوصا وزرای صنایع، کار، کشاورزی که محورهای تولید کشور هستند باید در این زمینه فعال باشند تا بعد از این زمینه های تولید را بیشتر در کشور فراهم کنیم.
 
لاریجانی در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی محور کار خود را حمایت از تولید قرار داده بحث های حاشیه ای نیز وجود دارد اما مسئله اصلی باید رونق تولید و اشتغال در کشور باشد.
 
رئیس مجلس به تورم موجود در کشور اشاره کرد و گفت: مقدار زیادی از این تورم به خاطر نقدینگی زیاد است که باید به سمت تولید هدایت شود و مجلس نیز در این راستا آمادگی دارد.
 
لاریجانی با بیان این که این گونه مجالس می تواند در راستای دریافت پیشنهادات و نظرات در حمایت از تولید و حل مشکلات موثر باشد گفت: مجلس روی این پیشنهادات کار کارشناسی انجام خواهد داد تا ان شالله با همکاری مشترک فضای کار و پیشرفت فراهم شود.
 
وی به ماموریت ویژه کمیسیون صنایع و معادن برای رسیدگی به مشکلات صنایع اشاره کرد و گفت: در راستای حل مشکلات صنعت و تولید مجلس کمیسیون صنایع را مامور بررسی شرایط تولید کنندگان قرار داده تا زمینه های استفاده از این سرمایه ها در شرایط فعلی به نحو درستی فراهم شود .
 
لاریجانی اظهار امیدواری کرد که این محور که با حضور نمایندگانی از مجلس نیز برگزار شده پیشنهادات را دریافت و مطالعه کنند تا آن هایی را که می توان به صورت قانون درآورد را به مجلس پیشنهاد دهند چرا که رویکرد مجلس حمایت از بخش تولید است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در شرایط فعلی مهم ترین وظیفه مسئولان فراهم کردن فضای آرامی در کشور است گفت: اگر مجلس مسئولینی را برای سوال یا پاسخ گویی می خواهد باید محورش مسائل اقتصادی و آبادانی کشور باشد و بقیه مسائل، مسائل درجه چندم محسوب می شوند.
نظرات بینندگان