arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱

کالای لوکسی که لوکس‌تر شد+اینفوگراف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفرهای هوایی تا امروز هم  جزو کالاهای  لوکس در سبد هزینه خانوارها  به حساب می‌آمد چراکه به دلیل گران بودن بلیت هواپیما، اکثر مردم سفر با قطار، اتوبوس و یاحتی وسیله نقلیه خودشان را به سفرهای هوایی ترجیح می‌دادند.

به گزارش قانون؛ بر اساس آمار بیشتر مسافرین سفرهای هوایی دهک‌های درآمدی یک و دو جامعه هستند.علاوه بر آن بخش مهمی از مشتریان سفرهای هوایی را خود دولتی‌ها تشکیل می‌دهند که برای ماموریت اعزام می‌شوند.



به نظر می‌رسد، این روزها که قیمت  بلیت هواپیما رشدی 65 درصدی را تجربه کرده است دیگر نباید به سفر هوایی طبقه متوسط و دهک‌های پایین درآمدی امیدی داشت.  کمترین قیمت بلیت هواپیما در کشور به 50 هزار تومان و بیشترین قیمت 204 هزار و 500 تومان است. شرکت‌های هواپیمایی با استناد به بحران مالی از یک سو درخواست افزایش صد در صدی قیمت بلیت هواپیما را ارائه کرده بودند و از سوی دیگر خواستار دریافت ارز مبادله‌ای بودند.

با افزایش قیمت‌ها به نظر می رسد هزینه تورهای مسافرتی نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کند . به عنوان مثال بهای بلیت تهران کیش در حالی 170 هزار و 900 تومان شده است که در تابستان امسال هزینه یک تور متوسط با اقامت دو شب و سه روز 170 هزار تومان بود.

مجید ابوالفتحی، مشاور عالی معاون رئیس‌جمهوری درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما گفته است: هرچند افزایش 60 تا 70 درصدی نرخ بلیت هواپیما ناخوشایند است اما با توجه به سهم 10 درصدی هواپیما در سفرها، این افزایش نمی‌تواند موجب تأثیر چشمگیری بر کاهش رونق گردشگری شود. افزایش قیمت‌ها بهانه‌ای شد برای تهیه اینفوگراف روبه رو که نشان‌دهنده کاهش تردد مسافرین هوایی از فرودگاه‌های کشور در سال 90است . به نظر می‌رسد افزایش قیمت بلیت به این روند کاهشی دامن بزند.

نظرات بینندگان