arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

لغو پیمان خرید تسلیحاتی عراق از روسیه

«حاکم زاملی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اظهار داشت: دولت و نخست‌وزیر عراق به قرارداد خرید تسلیحاتی از روسیه مشکوکند زیرا در آن یک شبهه آشکار و امکان بروز یک فساد مالی به ارزش 195 میلیون دلار وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت عراق به دلیل وجود شبهه فساد مالی در جریان قرارداد خرید سلاح از روسیه، این قرارداد را لغو می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، «حاکم زاملی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اظهار داشت: دولت و نخست‌وزیر عراق به قرارداد خرید تسلیحاتی از روسیه مشکوکند زیرا در آن یک شبهه آشکار و امکان بروز یک فساد مالی به ارزش 195 میلیون دلار وجود دارد.

وی افزود: نخست‌وزیر این قرارداد تسلیحاتی را لغو و کمیسیون جدیدی را برای گفت‌وگو با مسئولان ارشد روسیه برای خرید تسلیحات از روسیه تشکیل داده است.

به گفته زاملی، چند نفر در این فساد مالی دست دارند.

او بدون اشاره به نام این افراد گفت: این پیمان خرید تسلیحاتی از سوی اکثر اعضاء کمیسون امنیت و دفاع پارلمان رد شد.

 این نماینده وابسته به جریان «الاحرار» در پارلمان عراق تاکید کرد که مبلغ این فساد مالی بسیار هنگفت است. ارتش عراق به تسلیح و آموزش نیاز دارد زیرا خطرات زیادی این کشور را تهدید می‌کند اما به هر حال این امر قابل قبول نیست بودجه‌ای که برای تسلیح کشور اختصاص یافته به جیب فاسدان برود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
2
ظاهرا" مسئولین فعلی عراق نسبت به ملت خود احساس مسئولیت میکنند واین اولین قدم ها را درست برمیدارند هرچه ازروسیه فاصله بگیرند ملت سعادتمند خواهند شد
نظرات بینندگان